عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بسمة بوسيل تطرح أغنية جديدة بعنوان عيشنا وشوفنا.. تعرف على كلماتها

بسمة بوسيل
بسمة بوسيل

طرحت المطربة بسمة بوسيل أغنية جديدة لها بعنوان عيشنا وشوفنا عبر قناتها الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وقد حققت الأغنية في ساعة واحدة من طرحها أكثر من ألفين مشاهدة.

تفاصيل أغنية عيشنا وشوفنا لـ بسمة بوسيل

وجاءت أغنية عيشنا وشوفنا التي يرصد تفاصيلها موقع تحيا مصر من كلمات وائل توفيق، ألحان حسن علي، وتوزيع فادي إبراهيم، وتقول كلماتها: عيشنا وشوفنا اللي خان عشمان نديه أمان و كمان بيلوم علينا ويجيب عنيه في عنينا مريض حب امتلاك و راسم دور ملاك ده من جواه ملاك و ده طبعه من زمان النوع ده يقضي عمره يغلط ويعيدها تاني يحتاروا الناس في أمره يلاقوه أناني يحتاروا الناس في أمره يلاقوه أناني ببقى في حالة انهيار و يزود جرحي نار وحكايتي قفل عليها و مبيسألش فيها انا مش مصدومة فيه ولا حتى بلوم عليه انا عارفة ده كله ايه بيكرهني فيه النوع ده يقضي عمره يغلط ويعيدها تاني يحتاروا الناس في أمره يلاقوه أناني يحتاروا الناس في أمره يلاقوه أناني.

بسمة بوسيل 

بسمة بوسيل تدافع عن سعد لمجرد

وسبق وأن دافعت بسمة بوسيل عن المطرب سعد لمجرد بعد قضيته الشهيرة، وقالت خلال لقاء لها ببرنامج ع المسرح مع الإعلامية منى عبد الوهاب: أنا معرفش الحق فين لكن اللي أنا قولته لأن سعد المجرد صعب عليا، وكان عندي تكريم في مؤسسة نسوية اتلغى مش مهم مش عايزاه ومكنتش عايزه أروح لأن أنا مش فيمنست وربنا خلقنا بنكمل بعض فأنا من رأيي الست القوية هي الست الذكية وأنا باخد اللي أنا عايزاه بالطريقة اللي انا عايزاها فأنا ذكيه.

وتابعت: أنا مش فارقلي وأنا وقفت مع ابن بلدي، وفي حاجات كتير مش مفهومة وهو لم تثبت إدانته ولا في حكم نهائي.. وأنا مع الحق ومش طبيعي إنها تروح الفندق وتروح غرفة رجل غريب عنها دي مش طبيعتنا ولا ثقافتنا وأنا لو في بلد وفيها ثغرة في القانون أعرف أحور منها هحور ومعنى جملتي إن الست لازم تعرف قيمة نفسها ومعنى إنها تطلع لراجل غريب فهي متعرفش قيمة نفسها.

نشاط بسمة بوسيل الفني

وأتى هذا النشاط الفني بعد طلاقها من الفنان تامر حسني مباشرة وساعدها على هذا التألق طليقها حيث قام بمساعدتها في طرح أولى أعمالها الغنائية والذي قام بتلحينها، كما روج لها عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، مشيدا بصوتها العذب.

تابع موقع تحيا مصر علي