عاجل
الإثنين 16 سبتمبر 2024 الموافق 13 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

"حسبي الله ونعم الوكيل".. عمار حمدي لاعب المقاولون العرب يوجه رسالة غامضة

تحيا مصر

وجه عمار حمدي لاعب النادي المعار لنادي المقاولون العرب ، رسالة نارية، وذك بسبب شعوره بالظلم وغيابه عن المشاركة في المباريات .

وكتب عمار حمدي عبر حسابه الشخصي على"إنستجرام":أصعب حاجة لما الدنيا تفرض عليك حاجة وأنت مش حاببها، والأصعب لما تكون وسط ناس بيحاولوا يكسروا طموحك وأنت بتعافر عشان تنجح وتحقق اللي أنت عايزه".

وتابع عمار حمدي قائلاً:" إحساس صعب جداً لما تحس بالظلم والقهر من ناس أنت سيبت ناس أحسن منهم، وعائد مادي أكبر بكتير عشان تروحلهم وفي الآخر ما يقدروش دا، لأ وكمان عاوزين يقعدوك ويكسروا طموحك وهما عارفين قيمتك كويس أوي بس مفيش في إيدك حاجة تعملها، والحمد لله اللي بيريح الواحد إن ربنا شایف کل دا واللي بتعمله النهارده هيتردلك بكرا، شكوتي لربنا سبحانه وتعالى مش لحد من البشر، ومليش كلمة غير حسبي الله ونعم الوكيل.

موعد مباراة الأهلي وبيراميدز في الدوري المصري الممتاز

تقام مباراة الأهلي وبيراميدز في الدوري المصري الممتاز يوم الإثنين المقبل في الجولة 31 من عمر الدوري المصري الممتاز، ويستضيف ملعب الدفاع الجوي مباراة الأهلي وبيراميدز في الدوري المصري الممتاز.

وسيعلن الاتحاد المصري لكرة القدم في الساعات القادمة عن حكام مباراة الأهلي وبيراميدز في الدوري المصري الممتاز، وسيكون طاقم التحكيم من خارج مصر كما حدث في مباراة الذهاب.

جدول الترتيب قبل مباراة الأهلي وبيراميدز في الدوري المصري الممتاز

يتواجد النادي الأهلي في المركز الثاني بجدول ترتيب الدوري المصري برصيد 63 نقطة، بينما يتواجد بيراميدز في المركز الأول برصيد 68 نقطة من أصل 28 مباراة.

تشكيل الأهلي المتوقع ضد بيراميدز في الدوري الممتاز

حراسة المرمى: محمد الشناوي.

خط الدفاع: خالد عبد الفتاح، رامي ربيعة، محمد عبد المنعم، كريم فؤاد.

خط الوسط: مروان عطية، أكرم توفيق، إمام عاشور.

خط الهجوم: حسين الشحات، وسام أبو علي، طاهر محمد طاهر.

تابع موقع تحيا مصر علي