عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

شمس: مش ههين نفسي على كبر عشان لقمة العيش.. وأخدت مهدئات وقت وفاة أخويا

الفنانة شمس
الفنانة شمس

كشفت الفنانة شمس عن تعرضها للنصب في 3 أعمال فنية، وذلك من خلال مداخلة هاتفية لها ببرنامج تفاصيل الذي تقدمه الإعلامية نهال طايل، ويذاع عبر شاشة تلفزيون قناة صدى البلد 2.

شمس: اتنصب عليا 3 مرات

وقالت شمس في تصريحاتها التي يرصدها موقع تحيا مصر: اشتغلت في مسلسل كامل اسمه ولاد إمبابة لم أحصل على أجري، وصورت مشاهد في فيلم ثم توقف تصويره ولم أحصل أيضًا على أجر، وفي إحدى المرات طلبوا مني أنا والفنان محمد الصاوي تصوير في فيلم ولكن اكتشفنا أنه فيديو كليب ومطرب يريد وجود ممثلين معه.

الفنانة شمس

شمس: كنت باخد مهدئات وقت وفاة شقيقي

وفي المداخلة ذاتها، كشفت شمس عن تعاطيها للمهدئات وقت وفاة شقيقها، فقالت: وقت وفاة شقيقي الكبير تعرضت لصدمة قوية وكنت آخذ مهدئات، وأصيبت بحالة نفسية سيئة بسبب الشكوى وقت مرض شقيقي الأصغر.

أما عن خبر زواجها من مدحت عبد الهادي، قالت شمس: بقالي 17 سنة بنفي الكلام، أنا لم أتزوج مدحت عبدالهادي اتخطبت وفسخت الخطوبة بعد شهرين، ودلوقتي أنا عايشة لابني ربنا يقدرني عليه ولشغلي.

شمس: مش ههين نفسي على كبر عشان لقمة العيش

كما كشفت شمس عن سبب قلة مشاركتها في الأعمال الفنية خلال الفترة الأخيرة، فقالت: مش أنا لوحدي اللي مش لاقية شغل ولكن فيه فنانين كتير زيى، مؤكدة أنه مش ههين نفسي على كبر عشان لقمة العيش، وأنا مش متفاعلة على التيك توك، الناس اللي بتطلع على التيك توك بتاخد دعم مادي كبير من المتفاعلين”.

أبرز تصريحات شمس في “البخت”

وسبق وأن حلت الفنانة شمس أمس ضيفة في برنامج “البخت”، الذي يذاع على شاشة تلفزيون قناة “الشمس”، وأثناء الحلقة تحدثت شمس عن الكثير من الأمور التي تخص حياتها الشخصية والفنية أيضًا، ومن أبرز تصريحاتها في الحلقة:

ـ أخدت من شيرين عبد الوهاب أني متكسرش عشان أي بني آدم

ـ ومسيبش نفسي للاكتئاب والوحدة ومنساقش ورا الناس اللي بتستغلني

ـ بقول لشيرين أتي مش محتاجة كلمتي ولا كلمة غيري أنتي معاكي ملايين في ضهرك

ـ بقول للناس كفاية بقى وأرحموها وكفاية اللي هي فيه

ـ ادعولها ولو ربنا شايف أن حسام ظلمها يبعده عنها ولو شايف أن راحتها معاه ربنا يهدي سرهم

ـ وبقول لحسام لو أنت بتحبها روح بوس رجلها وأتأسف وحطها فوق دماغك

ـ ولو مش بتحبها سيبها عشان تعرف تربي عيالها وترجع لجمهورها

تابع موقع تحيا مصر علي