عاجل
الإثنين 16 سبتمبر 2024 الموافق 13 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

أم كلثوم مش ذوقي وضعف إيرادات أهل الكهف دي بتاعة ربنا.. أبرز تصريحات محمد ممدوح

محمد ممدوح
محمد ممدوح

تحدث الفنان محمد ممدوح عن ذوقه الغنائي وآثار الجدل عبر السوشيال ميديا في الساعات الأخيرة بسبب تصريحاته عن الفنانة أم كلثوم، وكشف أسباب ضعف إيرادات فيلم أهل الكهف من وجهة نظره، من خلال لقائه ببرنامج فوشيا.

محمد ممدوح: وفخور أنها من بلدي بس هي مش ذوقي

تحدث الفنان محمد ممدوح عن رأيه الشخصي في أم كلثوم، من خلال لقائه ببرنامج فوشيا، رصده لكم موقع تحيا مصر، حيث قال: "بلاش السؤال ده عشان مش عايز أضايق حد بس براحتي طبعًا أحب أو ماحبش ده ذوقي في الآخر, أنا مقدر قد إيه هي عظيمة وفخور أنها من بلدي وهي كوكب الشرق حقيقي بس هي مش ذوقي".

أبرز تصريحات محمد ممدوح 

وكشف محمد ممدوح عن ذوقه الغنائي وقال: "ذوقي من الجيل ده أنغام وشيرين عبد الوهاب وأصالة وفيروز بتاخدني في كل حتة سواء في حب أو ثورة"، وتحدث عن والده وقال: "لما بقى عندي عيلة فهمت أبويا كان بيتعب قد إيه لأنه كان بيسافر كتير أوي ولما بيكون موجود ببقى طاير".

محمد ممدوح: ضعف إيرادات فيلم أهل الكهف دي بتاعة ربنا

وتحدث الفنان محمد ممدوح عن سبب ضعف إيرادات فيلم أهل الكهف من وجهة نظره، وقال: "الإيرادات دي بتاعة ربنا ممكن بسبب ظروف السوق ممكن يكون مش وقته ينزل في التوقيت ده، وإحنا كمجتمع ممكن نرفض حاجات جديدة بيقلق من الجديد رغم أن المفروض أنا كصناعة نفرض عليهم الذوق مش هما اللي يفرضه ده مش صح إحنا اللي المفروض نوجهه".

محمد ممدوح يعلق على ضعف إيرادات فيلم أهل الكهف 

آخر أعمال محمد ممدوح

والجدير بالذكر أن آخر أعمال محمد ممدوح هو فيلم إكس مراتي الذي جمعه بالفنانة أمينة خليل والفنان هشام ماجد والذي يعرض حاليًا في السينمات، وقد تفوق على الأفلام المشاركة حاليًا، وقد وصل إجمالي إيراداته لـ 3 ملايين و456 ألف جنيه.

ويشارك في بطولة فيلم إكس مراتي كل من هشام ماجد، محمد ممدوح، أمينة خليل، مصطفى غريب، علي صبحي، محمد أوتاكا، خالد كمال، وغيرهم، والفيلم من تأليف كريم سامي وأحمد عبد الوهاب.

حيث استطاع فيلم إكس مراتي أن يتفوق على فيلم ولاد رزق 3 لـ أحمد عز في الإيرادات بشباك التذاكر بعد طرحه وحقق نجاحًا كبيرًا.

تابع موقع تحيا مصر علي