عاجل
الإثنين 16 سبتمبر 2024 الموافق 13 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد غنائه جزء من قصيدة حبيتك ليه.. عمرو حسن لـ مسلم: كيلو توارد الخواطر بكام؟

تعليق عمرو حسن على
تعليق عمرو حسن على أغنية مسلم الجديدة

علق الشاعر عمرو حسن على أغنية أديني سنين صابر لمطرب المهرجانات مسلم، والذي استعان بجزء من قصيدة حبيتك ليه، دون وجه حق مما أثار الجدل عبر السوشيال ميديا في الساعات الأخيرة.

تعليق عمرو حسن على أغنية مسلم الجديدة 

نشر الشاعر عمرو حسن منشور يستنكر فيه تصرف مسلم الذي أخد مقطع من قصيدة حبيتك ليه، وضمها لأغنية صابر دون استئذان، رصده لكم موقع تحيا مصر، عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي الفيس بوك.

تعليق عمرو حسن على أغنية مسلم الجديدة 

حيث قال عمرو حسن: "فيه مغني مهرجانات فاضل اسمه مسلم، عامل أغنية اسمها صابر، بيقول فيها وبدال ما تكوني أمان من الناس ومكان يفضالي ويسمعني، قررتي تكوني زيادة خوف ودراعي اللي تملي واجعني، فـ أنا عايزه بس يقولي كيلو توارد الخواطر بكام؟".

أغنية أديني سنين صابر لـ مسلم

ومن جهة أخرى، طرح مسلم مطرب المهرجانات أغنية أديني سنين صابر، عبر قناته الرسمية بموقع اليوتيوب، حيث استعان مسلم بمقطع من قصيدة حبيتك ليه "وبدال ما تكوني أمان من الناس ومكان يفضالي ويسمعني، قررتي تكوني زيادة خوف ودراعي اللي تملي واجعني".

أزمة مسلم بسبب حفله الأخير في الساحل الشمالي

نشر في الساعات الأخيرة مسلم مقطع فيديو له عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام، يكشف فيه أزمته مع شركة تنظيم في الساحل الشمالي التي قامت بإلغاء حفله قبل ساعة فقط من إقامة الحفل.

وقال مسلم من خلال الفيديو: "كنت متفق مع مكان على حفلة في الساحل وقبلها بساعة اتلغت مش فاهم السبب، لو مش قادر على سعري متجبنيش ده من الاحترام والأصول.. المكان باع بإسمي والناس جت عشاني وفي الآخر معملتش الحفل، مش هسيب حقي وأتمنى النقابة تجيب حقي والمكان يتقفل”.

أغنية مسلم الجديدة

مسلم يعلن انفصاله نهائيًا عن خطيبته

والجدير بالذكر أن علاقة مسلم بخطيبته متوترة فقد انفصل عنها ثلاث مرات، ولكن في آخر مرة أعلن مسلم انفصاله عنها نهائيًا، من خلال منشور له عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام عبر خاصية الأستوري، حيث قال: "محتاج أقول حاجة يمكن مش هتكون مهمة قوي للناس دلوقتي لأن حاسس إن الناس زهقت من الموضوع ده، بس حبيت أوضح عشان أبقى رضيت ضميري قدام ربنا تم فسخ خطوبتي من يارا تامر".

واختتم مسلم قائلًا: "وأتمنى لها حياة جميلة ونجاح واستمرار حوالينا كثير وانا خسرت كثير قوي من حياتي ووقتي، والحمدلله إن ربنا بين لي كل حاجه تخليني ابقى في حالي وآسف لنفسي مرة ثانية والمرة دي بجد اتعلمت الدرس.. المرة دي الموضوع اتقفل نهائي”.

تابع موقع تحيا مصر علي