عاجل
الأحد 06 أكتوبر 2024 الموافق 03 ربيع الثاني 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

أسماء جلال: اتعلمت البدوي في 3 شهور وشريف عرفة ذكي في توجيه الممثلين

أبرز تصريحات أسماء
أبرز تصريحات أسماء جلال مع منى الشاذلي

حلت أسماء جلال ضيفة على برنامج معكم منى الشاذلي، كشفت من خلاله عن مشاركتها في موسم أفلام عيد الأضحى 2024، بـ فيلم ولاد رزق 3 واللعب مع العيال.

أسماء جلال: مبسوطة أني اشتغلت مع شريف عرفة وتعلمت البدوي

عبرت أسماء جلال عن سعادتها بالتعاون مع المخرج شريف عرفة في فيلم اللعب مع العيال لـ محمد إمام، من خلال لقاءها ببرنامج معكم منى الشاذلي، رصده لكم موقع تحيا مصر.

وقالت أسماء جلال: "مبسوطة أني اشتغلت مع شريف عرفة وتعلمت البدوي بمدة 3 شهور، ومثلت مع محمد إمام وكمان اشتغلت في ولاد رزق 3".

أبرز تصريحات أسماء جلال 

واسترسلت أسماء جلال قائلة: "أستاذ شريف أكتر إنسان قابلته عارف هو عايز إيه مش بيختار كذا شوت وذكي في توجيه الممثلين والسيطرة على اللوكيشن بكل ذكاء ويتعامل مع الاستديو على مكان شغلك لازم تحترمه كان حد لابس شورت وبكل احترام قاله مش هينفع".

أسماء جلال: عمر رشدي رشحني لفيلم اللعب مع العيال

وكشفت أسماء جلال عن ترشيحها لفيلم اللعب مع العيال مع محمد إمام، وقالت: "كلمني صديقي عمر رشدي باباه الروحي أستاذ شريف واقترح اسمي معه وبنتكلم عادي قال أوكي مضيها".

أسماء جلال في برنامج معكم منى الشاذلي 

وتابعت أسماء جلال قائلة: "شريف عرفة قالي بتعرفي تتكلمي بدوي قولت لا قالي كويس هتتعلميه، مكنتش عايز أخوض التجربة وأحبطه وفضلت أتعلم لمدة 3 شهور، وفي مشاهد بتتعرف أنها عين شريف عرفة".

وعن مشاركتها في أكثر من عمل بموسم أفلام عيد الأضحى 2024، قالت أسماء جلال: "دائما حاسة أني محتاجة أني لازم أركز في السينما ومتوقعتش أني هيكون ليا أفلام زي دول في موسم واحد".

أسماء جلال 

أبطال فيلم اللعب مع العيال

شارك في بطولة فيلم اللعب مع العيال كل من محمد إمام، أسماء جلال، ويزو، باسم سمرة، حجاج عبدالعظيم، ومصطفى غريب، من تأليف وإخراج شريف عرفة، وهو أول تجربة تجمع بين محمد إمام والمخرج شريف عرفة.

وتدور أحداث في إطار كوميدي ممزوج بالكوميديا وتم تصويره في 5 محافظات وهم البحر الأحمر، جنوب سيناء، دمياط، مطروح والقاهرة، وتحديدًا في سيوة ونويبع وصحراء الغردقة ومدينة شرم الشيخ.

تابع موقع تحيا مصر علي