عاجل
الثلاثاء 02 يوليو 2024 الموافق 26 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سامحته كتير.. كريمة تطلب الخلع: شوفته معاها بيأكلها سوشي وماسك إيديها

سيدة - أرشيفية
سيدة - أرشيفية

كريمة سيدة ثلاثينية طلبت الخلع من زوجها في محكمة الأسرة بالكيت كات بسبب خيانته لها التي قالت عنها أنها سامحتها أكثر من مرة على مدار 5 سنوات زواج، إلا أنها لم تعد تقبل خيانته لها.

كريمة تطلب الخلع من زوجها بسبب الخيانة

وقالت كريمة عن قصتها مع زوجها لـ موقع تحيا مصر أنها تزوجت لمدة 5 سنوات عانت فيهم مع زوجها الكثير من المشكلات بسبب الخيانة، وقررت مسامحته في العديد من المرات بسبب تدخل الأهل، وبسبب الحفاظ على بيتها، إلا أنها في النهاية شاهدته بنفسها وهو يخونها في مطعم سوشي.

وسردت كريمة قائلة «أنا اتجوزت وعمري 28 سنة ساعتها اتعرفت على جوزي في شغلي، ونشبت بيني وبينه علاقة حب قوية وبعدها اتقدم لي في البيت وطلب إيدي وأهلي وافقوا واتخطبت له فترة حوالي 9 شهور وبعدها اتجوزنا.

كريمة: شوفته بعيني أكتر من مرة لكن سامحته

وتابعت كريمة قائلة «بعد الجواز كانت حياتي طبيعية ومفيهاش مشاكل كتير، ويمكن كانت حلاوة البدايات زي ما بيتقال لكن بعد حوالي 8 شهور لقيت محادثات بينه وبين بنت وهزار لكن مكنش في حاجة خارجة أو كدة، واتخانقت معاه وسابني في البيت ونزل»

وأضافت كريمة، بعدها رجع البيت وحاول يصالحني وقالي انه غلطان ومش هيعمل كدة تاني وسامحته ساعتها، لكن دي كانت أول سنة جواز وأنا شوفت خيانته في الرسائل وطبعا واحد من أول سنة جواز بيعمل كدة كان هيعمل فيا أيه بعد كدة.

كريمة: جوزي كان بيخوني مع بنات صغيرة

وأكملت كريمة، على مدار الـ 5 سنين جواز كنت بشوف خيانته ليا أشكال وألوان مع ستات وبنات وعيال لسه مكملتش 16 سنة في ثانوي، لدرجة أنه كان بيكلم جارتهم اللي عندها 16 سنة ويقولي أصل أنا بذاكرلها وأنا طبعا مكنتش بتكلم.

واختتمت كريمة قائلة «لكن بعد ما الأسرتين ادخلوا أكثر من مرة سامحته وفي النهاية كنت بشتري حاجات مع صاحبتي ولقيته قاعد في مطعم سوشي مع بنت وماسك إيديها وبيأكلها في بوقها وحاجة أخر مسخرة، وساعتها رجعت على بيت أهلي وطلبت منه الطلاق ولما رفض زي العادة روحت أرفع قضية خلع عليه.

تابع موقع تحيا مصر علي