عاجل
الجمعة 20 سبتمبر 2024 الموافق 17 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

ياسمين الخطيب لتركي آل الشيخ عن مها أحمد: شوفلها شغلانة تعفينا من قلة الأدب والوقاحة دي

ياسمين الخطيب
ياسمين الخطيب

خرجت الإعلامية ياسمين الخطيب لتناشد المستشار تركي آل الشيخ لتلبية طلب الفنانة مها أحمد بالعمل مع شيخ أو شيخة خارج مصر، وذلك بعد عدد من الاستغاثات التي ظهرت بها مؤخرا وهي تشكوا من قلة أعمالها الفنية وعدم طلبها منذ فترة.

ياسمين الخطيب لتركي آل الشيخ: شغل مها أحمد وانتشيلها من السقوط

وقالت ياسمين الخطيب في منشور رصده موقع تحيا مصر عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: أناشد المستشار تركي آل الشيخ بالاستجابة العاجلة لطلب مها أحمد، شوفولها شغلانة تنتشلها من السقوط ومن الهوان المُخجل اللي ألفته ده.

ياسمين الخطيب 

وأضافت: اعفينا من قلة القيمة دي ومن لسانها إللي بيدلدق قلة أدب ووقاحة.. إيه يا شيخة القرف ده.

مها أحمد تطلب العمل مع شيخة

وكانت قد ظهرت مها أحمد في لايف على موقع تيك توك وهي تقول: بسف على السفافين وبتمزج وشغلي على التيك توك طول ما فيه فلوس مش هسيبه لأنك مش هتنفعيني ياروح أمك، أنا ممكن أروح أتعالج على نفقة الدولة مانا فنانة بس هتقولولي بتاخدي فلوس الناس الغلابة، فأنا سيبالكم فلوس الناس الغلابة.

مها أحمد 

وأضافت: عايزة اعمل علاقات مع الناس الجامدة برة يمكن ياخدوني يشغلوني أو شيخة تشوفني وتاخدني تشغلني معاها، بس عمري ما هشتغل هنا عشان انتو متنمرين ولسانكم قليل الادب، وإحنا متعودين ناخد هدايا من الماركات الكبيرة أما انتو عشان معفنين تشوفوها شحاتة عشان عندكم نقص، هتفسح واتدلع واكيدكم وأي مكان فيه شغل وفلوس زي أنا قاعدة فيه.

تعليق نجوم الفن والاعلام على تصريحات مها أحمد 

ومنذ ذلك الوقت ومها أحمد أصبحت حديث مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، حيث علقت مروة صبري على حديثها، قائلة: “افصلوا النت عن مها أحمد عشان دي مش خطر على نفسها بس لكن خطر على الجمهور كمان.. انتِ طالعة على متابعينك بتهزقيهم ليه؟ مش ده جمهورك اللي بتحبيهم”، بينما دعمتها الفنانة سلوى عثمان مشيرة إلى أنها فنانة وتريد العمل مثلها مثل غيرها من النجوم الجالسين في منازلهم ولا عيب عليها فيما تفعله وعرض عليها المهندس أحمد حجازي بمقابل عدم الظهور على تيك توك مجددا.

تابع موقع تحيا مصر علي