عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمرو مصطفى يدعم المواهب الشابة بهذه الطريقة| تفاصيل

عمرو مصطفى
عمرو مصطفى

أعلن الملحن عمرو مصطفى عن دعمه للمواهب الشابة في مجال التوزيع والتأليف والغناء، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

دعم عمرو مصطفى للمواهب الشابة

وكتب عمرو مصطفى في منشوره الذي يرصده موقع تحيا مصر: لو عندك موهبة في التوزيع، التأليف، أو الغناء سواء كنت شاب أو بنت، دي فرصتك نشتغل سوا مستنيكم تبعتوا أعمالكم على إنستجرام أو فيسبوك، موهبتك ممكن تكون الخطوة الجاية في رحلتنا الفنية، ما تضيعش الفرصة وخلينا نشوف إبداعك.

عمرو مصطفى 

احتفال عمرو مصطفى بمرور 25 سنة على بدايته في التلحين

وسبق وأن أعلن الملحن عمرو مصطفى عن أنه يحتفل اليوم بمرور 25 سنة على بدايته في عالم التلحين، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وكتب عمرو مصطفى في منشوره الذي يرصده موقع تحيا مصر: ربع قرن من الإبداع…25 سنة من الشغف والتحدي!، الحمد لله اليوم بحتفل بمرور 25 سنة على بدايتي في عالم التلحين، 25 سنة من العمل مع أعظم النجوم، من لحظات الإلهام اللي تحولت لأغانٍ حفظها الملايين. يا جماعة، أنا مبسوط جدًا إني كنت جزء من حياتكم الفنية وكل ذكرى من الذكريات اللي شاركتوها معايا.

واضاف عمرو مصطفى: استنوا مفاجآت كبيرة جداً خلال الأيام اللي جاية، هنحتفل كلنا بيها مع بعض، وعشان أقول لكم إن اللي جاي أقوى وأكبر، والرحلة لسه مخلصتش!، شكراً لكم جميعاً على الدعم المستمر، أنتم الطاقة اللي بتدفعني أقدم الأفضل دايماً، خليكم جاهزين للمرحلة القادمة من الإبداع، هتشوفوا حاجات عمركم ما توقعتوها. كلنا هنحتفل مع بعض!.

أخر أعمال عمرو مصطفى

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال عمرو مصطفى أغنية ليها فيا التي طرحها عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وهي من كلمات أحمد إبراهيم، توزيع نادر حمدي، وألحان عمرو مصطفى، وقد حققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 152 ألف مشاهدة.

وتقول كلمات الأغنية: كنت وحدي ماشي زي موجة جاية من طريق قسايا واتقابلنا صدفة وكملت معايا صدقت غنايا بنيت احلام اعيشها معاها وواحشها دنيا دي بعيشها عينك المراية يابا ليها فيا فيا ايد نجاح خفية فيا والدنيا العفية فيا فرقتنا يا عمري ما نسيتها نسيتها عيني ميزتها زتها لو مسكت ايدها ايدها ترجعلي الحياة يا فراق رمتني ع ليالي.

تابع موقع تحيا مصر علي