عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

حالق زيرو.. أول ظهور لعصام صاصا في جلسة محاكمته بتهمة التزوير

عصام صاصا
عصام صاصا

تقام اليوم الخميس الموافق 29 أغسطس محاكمة مطرب المهرجانات عصام صاصا بتهمة التزوير، وذلك بعد الحكم عليه بالسجن 6 أشهر بتهمة تعاطي المخدرات.

أول ظهور لعصام صاصا في جلسة محاكمته بتهمة التزوير

وظهر عصام صاصا في جلسة محاكمته بتهمة التزوير التي يرصدها موقع تحيا مصر وهو حالق الشعر، وممسكنا بالمصحف وزجاجة مياه، ببدلة السجن الزرقاء.

عصام صاصا 

زوجة عصام صاصا تكشف عن أول زيارة له بعد سجنه

وسبق وأن كشفت جهاد أحمد، زوجة مطرب المهرجانات الشعبية عصام صاصا عن استعدادها لأول زيارة لها لزوجها بعد جلسة الحكم عليه لمدة 6 أشهر، مشيرة إلى أنها في حالة من التوتر والخوف الزائد عن الحد، خاصة وأنها غير مدركة مدى سوء حالته النفسية.

وكتبت زوجة عصام صاصا على حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام في خاصية ستوري، وفقا لما رصده موقع تحيا مصر: مش عارفة أنام.. النهاردة أول زيارة لعصام صاصا بعد الجلسة وانا معرفش عنه حاجة خالص.. خايفة ومتوترة من الزيادة ومش عارفة اقوله احنا كويسين واضحك عليه ولا اقول الحقيق.. ياترى هلاقيه هناك عامل ازاي وهيضحك علينا ويقول أنا كويس هو كمان ول هيقول الحقيقة.

عصام صاصا يوضح تفاصيل واقعة الدهس

وعلى صعيد آخر، كان قد حرص المغني عصام صاصا على توضيح واقعة دهسه لأحد الأفراد على الطريق الدائري، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

ونشر عصام صاصا مقطع فيديو في منشوره الذي يرصده موقع تحيا مصر، قال فيه: أنا دلوقتي نازل بلدي وممكن يكون هذا الفيديو أخر فيديو ليا، وعاوز أتكلم معاكم في حاجات مهمة، ممكن تجرى لي حاجة، وممكن أتاخد في المطار، أنا عاوز أفهم الناس ايه اللي حصل معي بالظبط علشان الناس مش فاهمة حاجة، أنا كنت راجع من شغلي رايح أجيب ابني أعمله عقيقة أفرح بيه، وأنا راجع في نص الدائري بالظبط ماسك نص الطريق، هو الله يرحمه ويحسن إليه أنا مخبطتوش من على الرصيف زي ما الناس بتقول والخبطة كانت على الشمال مش من اليمين.

تابع موقع تحيا مصر علي