عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

سيدة تثير الجدل بمستشفى عين شمس: اللي حصل مع محمد فؤاد مش يتكرر تاني.. عامة الشعب دول ملناش فهيم

سيدة تدعي قرابتها
سيدة تدعي قرابتها بالفنان محمد فؤاد

أثارت فتاة تدعي أنها لديها صلة قرابة بالفنان محمد فؤاد ومن المشاهير، الجدل في الساعات القليلة الماضية وذلك بعد انتشار فيديو لها على مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة وهي تسيء للعاملين في مستشفى عين شمس التخصصي وذلك بعد واقعة محمد فؤاد مباشرة.

فيديو مثير لسيدة تدعي قرابتها بالفنان محمد فؤاد 

وظهرت السيدة في الفيديو المتداول على مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة ورصده موقع تحيا مصر: "اللي حصل مع محمد فؤاد ده مش هيتكرر تاني ولا مع فؤاد ولا أي حد من المشاهير.. المشاهير اللي زينا محتاجين معاملة خاصة أما عامة الشعب دول ملناش دعوة بيهم"، وبدأ رواد السوشيال ميديا يتداولون الفيديو بسخرية كبيرة.

سيدة تدعي قرابتها من محمد فؤاد

من جانبه تواصل موقع تحيا مصر مع صديق الفنان محمد فؤاد للكشف عن حقيقة وجود قرابة بين الفنان وتلك السيدة، ليقول بأنها لا تربطها اي علاقة عائلية مع صديقه ولا يعرفها من الأساس.

اعتذار محمد فؤاد لطبيب مستشفى عين شمس 

من ناحيته اخرى، كان قد ظهر محمد فؤاد في فيديو عبر برنامج على مسؤوليتي والذي يقدمه الإعلامي أحمد موسى على قناة صدى البلد، وأعلن عن مبادرة صلح بينه وبين طبيب مستشفى عين شمس التخصصي بهد تعديه عليه، وقال فؤاد في الفيديو: بطمن كل الناس على أخويا عبد العزيز هو بخير الحمد لله، ويمكن كل اللي حصل في المستشفى والموضوع ده كان سبب إننا ننقذ أخونا، ربنا جعل الموضوع ده سبب عشان نلحقه، وإحنا ماشيين على قدر الله وكل اللي يكتبه ربنا كويس الحمد لله.

سيدة تدعي قرابتها من محمد فؤاد 

وأضاف: أي حاجة لوجه الله متسامحين فيها، والدكتور مصطفى أخ عزيز وراجل ومواطن مصري، وزي ابني أو زي أخويا الصغير، وفككوا من هري السوشيال ميديا.

واقعة محمد فؤاد 

وتصدر محمد فؤاد حديث مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة بعد ظهوره في فيديو تم تداوله على السوشيال ميديا وهو يعتدي على أحد الأطباء في مستشىفى عين شمس التخصصي، وهو يقول له: "واقف قدامه محمد فؤاد وبيشتمه.. هو ميعرفش انا مين ولا اي، الراجل ده خطر على المرضى وممكن يموت اي حد"، ومن هنا بدأت الآراء تتباين حول المخطيء في تلك الواقعة، خاصة بعد خروج الطبيب وتعليقه على الحادث قائلا: "شكراً لكل اساتذتي وزملائي واصدقائي واي حد كلمني او بعتلي من امبارح وبعتذر بشدة لو اي حد كلمني او حاول يكلمني وانا معرفتش ارد عليه بس انا نفسياً مش قادر اتكلم كثير وشكراً لأي حد كتب في حقي كلمة كويسة وحسبي الله ونعم الوكيل".

تابع موقع تحيا مصر علي