عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

عاجل| الحكم بحبس عصام صاصا 6 أشهر بتهمة تعاطي المخدرات.. والتصالح في تهمة الدهس

عصام صاصا
عصام صاصا

قررت المحكمة اليوم حبس مطرب المهرجانات عصام صاصا 6 أشهر بتهمة تعاطي المواد المخدرة، بينما انقضت الدعوى المدنية في واقعة دهسه لأحد الأشخاص على الطريق الدائري بالتصالح.

محاكمة عصام صاصا اليوم الأحد

وظهر عصام صاصا في جلسة محاكمته اليوم الأحد والتي يرصدها موقع تحيا مصر وهو يمسك المصحف ويبكي، فيما انهارت زوجته جهاد أحمد أثناء محاكمته وحرصت على دعمه بكلمات تشجيعية، مثل: ثق في ربنا.

عصام صاصا أثناء جلسة محاكمته 

منظمة حفل عصام صاصا بالإمارات تدافع عنه

وكانت قد حرصت سارة خليفة، منظمة حفل مؤدي المهرجانات عصام صاصا بالإمارات، الدفاع عنه في قضية دهس شخص على الدائري، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

وكتبت سارة خليفة في منشورها الذي يرصده موقع تحيا مصر: أتمنى كل الناس اللي بتحب عصام اللي هم ملايين تدعمه وكفاية ظلم فيه شوية، كلنا بنغلط.. لو فكرنا بس كل يوم كام حادثة بيموتوا واللي سايق بيدفع 25 جنيه وبيمشي، وهقولكوا على حاجة مهمة كان معاه كل اصحابه لما وقف قالولوه امشي وهنقول اي حد فينا، رايح قالهم لا ولو كان وافق مكنش زمان حد سمع عن حادثة دي، بس هو علشان راجل بسببه فاختبار والله العظيم حرام اللي حصل فيه.

عصام صاصا يكشف سر زيادة مشاهداته عن عمرو دياب ومحمد رمضان

وسبق وأن تحدث عصام صاصا خلال حلوله ضيفا في برنامج أسرار الذي تقدمه الإعلامية أميرة بدر عبر شاشة  تلفزيون قناة النهار والذي رصده موقع تحيا مصر عن أسرار في مشواره الفني لأول مرة، و بداياته في عالم الغناء والشهرة، حيث قال في تصريحاته: "متغرتش لما أرقامي على اليوتيوب وكل المنصات تعدت محمد رمضان وعمرو دياب لكن انبسطت، وعمري في حياتي ماحسبت أنا ناجح أد ايه ولا بحسب لبكرة وهو دا سر نجاحي إني سايبها على الله،وقتها ميدر أعمالي هو اللي قالي إن أرقامي عدت محمد رمضان وعمرو دياب، عشان كده دخلت شوفت الفيديو وكان الموضوع بالنسبالي عادي".

تابع موقع تحيا مصر علي