عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

ماسك مصحف والدموع في عينه.. أول ظهور لـ عصام صاصا في جلسة محاكمته

عصام صاصا
عصام صاصا

بدأت اليوم الأحد جلسة محاكمة المغني عصام صاصا بتهمة دهس شخص على الطريق الدائري، وظهر عصام صاصا في جلسة المحاكمة وهو ممسكًا بمصحف، وتبدو عليه علامات الحزن والبكاء، وفقًا لما رصده موقع تحيا مصر.

عصام صاصا يوضح تفاصيل واقعة الدهس

وسبق وأن حرص المغني عصام صاصا على توضيح واقعة دهسه لأحد الأفراد على الطريق الدائري، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

أول ظهور لـ عصام صاصا في جلسة محاكمته 

ونشر عصام صاصا مقطع فيديو في منشوره الذي يرصده موقع تحيا مصر، قال فيه: أنا دلوقتي نازل بلدي وممكن يكون هذا الفيديو أخر فيديو ليا، وعاوز أتكلم معاكم في حاجات مهمة، ممكن تجرى لي حاجة، وممكن أتاخد في المطار، أنا عاوز أفهم الناس ايه اللي حصل معي بالظبط علشان الناس مش فاهمة حاجة، أنا كنت راجع من شغلي رايح أجيب ابني أعمله عقيقة أفرح بيه، وأنا راجع في نص الدائري بالظبط ماسك نص الطريق، هو الله يرحمه ويحسن إليه أنا مخبطتوش من على الرصيف زي ما الناس بتقول والخبطة كانت على الشمال مش من اليمين.

أول تعليق من عصام صاصا بعد تصالحه مع أسرة المتوفي

وكان قد خرج الفنان عصام صاصا في أول تعليق له بعد انتهاء أزمته مع أسرة الشاب المتوفي، لطلب الدعاء من جمهوره، مشيرا إلى أنه راضي بقضاء ربنا بعد مروره بتلك الأزمة الكبيرة التي أثرت عليه نفسيا.

وقال عصام صاصا في منشور عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام عبر خاصة ستوري في منشور رصده موقع تحيا مصر: الحمدلله على كل حاجة انا راضي بقضاء ربنا سبحانه وتعالى وأنا كان أهم حاجة أرضي اهل المتوفي وميكونوش زعلانين مني وأنا عملت اللي عليا وكل حاجة بتاعة ربنا لأن ربنا وحطه اللي عالم أنا كنت عامل ازاي بسبب الحادث وأنا عارف ان ربنا مش هيسبني ودايما جنبي والحمدلله تاني ربنا بيجيب كل حاجة كويسة.. ادعولي أنا محتاج دعوا كل واحد اوعوا تنسوني.

تابع موقع تحيا مصر علي