عاجل
الجمعة 20 سبتمبر 2024 الموافق 17 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

عصام صاصا: قالوا عليا أني بدوس الناس بفلوسي.. وأنا عيشت أيام تحت خط الفقر

عصام صاصا
عصام صاصا

حرص المغني عصام صاصا على توضيح واقعة دهسه لأحد الأفراد على الطريق الدائري، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

عصام صاصا يوضح تفاصيل واقعة الدهس

ونشر عصام صاصا مقطع فيديو في منشوره الذي يرصده موقع تحيا مصر، قال فيه: أنا دلوقتي نازل بلدي وممكن يكون هذا الفيديو أخر فيديو ليا، وعاوز أتكلم معاكم في حاجات مهمة، ممكن تجرى لي حاجة، وممكن أتاخد في المطار.

عصام صاصا

وتابع: أنا عاوز أفهم الناس ايه اللي حصل معي بالظبط علشان الناس مش فاهمة حاجة، أنا كنت راجع من شغلي رايح أجيب ابني أعمله عقيقة أفرح بيه، وأنا راجع في نص الدائري بالظبط ماسك نص الطريق، هو الله يرحمه ويحسن إليه أنا مخبطتوش من على الرصيف زي ما الناس بتقول والخبطة كانت على الشمال مش من اليمين.

عصام صاصا: عيشت أيام تحت خط الفقر

واضاف: ربنا يعلم أنا كنت حاسس بأيه وقتها، والناس قالت عليا أني بدوس على الناس بفلوسي، أنا والدي متوفي من وعندي سنة وعشت عمري كله مع والدتي وعشنا أيام تحت خط الفقر، أنا ربنا كرمني من سنتين تلاتة، ومكنتش حابب أرد، لكن أنا ممكن أنزل متشفونيش تاني.

وقد حاز مقطع الفيديو على إعجاب عدد كبير من الجمهور والمتابعين الذين حرصوا على دعم عصام صاصا.

زوجة عصام صاصا: كفاية إنك برئ قدام ربنا واننا متصالحين مع نفسنا

وكانت قد شاركت جهاد أحمد زوجة المطرب عصام صاصا منشور عبر خاصية القصص القصيرة على حسابها الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام مجموعة من الصور تجمعها بزوجها عصام صاصا.

وعلقت عليها مقدمة له الدعم بعد اتهامه في قضية دهس مواطن على الطريق الدائري لقى مصرعه في الحال مما جعله متورط في قضية قتل خطأ، وعلقت جهاد أحمد على الصور التي يرصدها موقع تحيا مصر: “الحمدلله اننا متصالحين مع نفسنا قدام ربنا وإنك برئ قدام ربنا أحسن من إنك تبقى برئ قدام الناس.. الحمدلله إني كل يوم بيعدي عليا بتأكد إن إيماني بربنا كبير رغم كل الوحش اللي فيا”.

تابع موقع تحيا مصر علي