عاجل
الجمعة 20 سبتمبر 2024 الموافق 17 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد كامل: مقاطع الساحل.. ومش هغني في مكان فيه حد بيشرب خمور

أحمد كامل
أحمد كامل

كشف المطرب أحمد كامل، عن خريطة حفلاته في صيف 2024، والمقرر ان تقام في اكثر من دولة عربية واجنبية، وسر رفضه للغناء في حفلات الساحل الشمالي، وذلك خلال لقاءه مع الإعلامي هشام السيوفي في رؤيا مصر.

تصريحات أحمد كامل عن حفلات الساحل الشمالي

فقال أحمد كامل في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: "حاليا معنديش حفلات في مصر كل اللي بيتعرض عليا في الساحل وأنا مقاطع الساحل لأني مبشتغلش في أماكن فيها ناس بتشرب ومش هاخد فلوس من الحاجات دي.

أحمد كامل 

وأضاف كامل، وكمان بيتعرض عليا اغني في ملهى ليلي وبرفض لأني مش هغني في مكان بيتربح من الخمور مش هصرف علي بيتي من الفلوس دي.

أحمد كامل: أنا مش هفتي في أمور الدين

وتابع: أنا عارف إن في ناس هتطلع تقول طب ما الغنا حرام وكدا، لكن بالنسبالي دي قناعات وأنا مش هفتي في أمور الدين أنا أقل من كدا بكتير، وياريت لو حد ناوي يكلمني في حاجة زي دي ميكلمنيش أحسن لأني مش هرد.

ورد على سؤال هل ممكن تبتعد عن الغناء، قائلاً: ياريت والله ودايما بقول يارب لو في خير اديني خيره ولو في شر أبعدني عنه وممكن يجي عليا وقت واقول مش عايز اغني وده عشان أهم حاجة في الدنيا هو اللي خلق الدنيا.

واستكمل أحمد كامل حديثه عن الحفلات وقال: بستعد لحلفة في النمسا في شهر سبتمبر المقبل وعندي حفلة في الأردن والعراق.

أحمد كامل يرزق بمولود جديد

وسبق وأن أعلن المطرب أحمد كامل خبر رزقه بمولود جديد عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وأرفق المطرب الشاب أحمد كامل صورة لغرفة المستشفى رصدها موقع تحيا مصر التي تزينت لاستقبال مولوده الجديد مالك، وعلق أحمد كامل على الصورة مُعلنًا اسم مولوده الجديد وقال: “الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات لقد رزقني الله بـ مالك أحمد كامل..اللهم انبته نباتًا حسنًا، واجعله قرة عين لوالديه واحفظه وبارك لنا فيه واجعله من أهل الصلاح والتقوى”، وحرص عدد كبير من المطربين ونجوم الوسط الفني على تهنئة المطرب أحمد كامل بعد رزقه مولود جديد وقاموا بالتعليق على المنشور وأبرزهم الفنان شيكو فضلًا عن تعليقات جمهوره ومتابعيه الذين تمنوا له السعادة الدائمة.

تابع موقع تحيا مصر علي