عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

مش قادر استوعب.. هاني سرحان ينعي المنتجين حسام شوقي وفتحي إسماعيل

هاني سرحان ينعي فتحي
هاني سرحان ينعي فتحي إسماعيل وحسام شوقي

عبر السيناريست هاني سرحان عن حزنه لفقد المنتجين ضحايا حادث الضبعة وهم حسام شوقي ومحمود كمال وفتحي إسماعيل وتامر فتحي، بكلمات مؤثرة عبر حسابه بالإنستجرام.

هاني سرحان ينعي المنتجين الأربعة ضحايا حادث الضبعة

ودع هاني سرحان المنتج حسام شوقي، من خلال رسالة مؤثرة عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام، رصده لكم موقع تحيا مصر، حيث قال: "لحد دلوقتي مش قادر استوعب اللي حصل حسام شوقي كان أبويا التاني وأخويا الكبير وسند وضهر حقيقي ليا في حياتي قبل الشغل، وبحبه حب مش طبيعي أكتر حد صدق فيا وراهن عليا".

هاني سرحان ينعي المنتجين الأربعة ضحايا حادث الضبعة

هاني سرحان: أتمنى توثيق رحلة حسام شوقي لأنها ملهمة

وأضاف هاني سرحان حديثه عن حسام شوقي قائلًا: "مش قادر أصدق وكل اللي بيحبوه مش قادرين محدش يعرف قد إيه كان جدع مع الكل بيقف جنبهم وضهر للكل، اكتشفت أن مالناش صور مع بعض جايز عشان كنت دايما قعداتنا الطويلة كلها كلام عن الحياة والشغل وأحلامه".

هاني سرحان ينعي حسام شوقي 

واختتم هاني سرحان قائلًا: "وعن رحلته الطويلة وإزاي بدأ من الصفر لحد بقى ما بقى واحد من أهم المنتجين في الوطن العربي، وهي رحلة أتمنى نوثقها بأي شكل لأنها ملهمة وتستحق هتوحشني يا ريس وهيوحشني أزيك يا أتش، وهيوحشني كلمة جدع لما تقرأ حاجة كاتبها وتعجبك الله يرحمك يا حبيبي ويصبرنا كلنا على خسارتك".

هاني سرحان يودع فتحي إسماعيل: حبيبي وشريك النجاح

ومن جهة أخرى، ودع هاني سرحان المنتج فتحي إسماعيل من خلال منشور له عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام ونشر صورة جمعته معه، وقال: "أخويا وصاحبي وحبيبي وشريك النجاح والأحلام مش قادر أصدق يا فتحي كنا بنحلم بحاجات كتير أوي نعملها الفترة الجاية اللهم لا اعتراض اقرأوا له الفاتحة وأدعوا له".

هاني سرحان ينعي فتحي إسماعيل 

موعد ومكان عزاء المنتجين الأربعة

والجدير بالذكر تستقبل أسر المنتجين الأربعة واجب العزاء في القاهرة بمسجد الشرطة بالشيخ زايد يوم الأحد المقبل الموافق 4 أغسطس بعد صلاة المغرب، ويتوقع أن يشهد عزاء المنتجين الأربعة حضور عدد كبير من نجوم الوسط الفني لمساندة أهاليهم.

تابع موقع تحيا مصر علي