عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد فؤاد: بنصح الأهالي يسمعوا ولادهم إيهاب توفيق وعمرو دياب بلاش كلام الغل والحقد

محمد فؤاد
محمد فؤاد

خرج المطرب محمد فؤاد بعدد من التصريحات التي أحدثت ضجة كبيرة على مواقع التواصل الاجتماعي في الساعات الماضية، وذلك على هامش حفله الغنائي ضمن "كاسيت 90" الذي أقيم مساء الخميس 1 أغسطس في مدينة العلمين الجديدة.

محمد فؤاد: بنصح أهالي الجيل ده يسمعوا ولادهم إيهاب توفيق وعمرو دياب 

وقال محمد فؤاد في تلك التصريحات التي رصدها موقع تحيا مصر: أنا بنصح أهالي الجيل ده يسمعوا ولادهم إيهاب توفيق وعجاج وعمرو دياب وكل النجوم دول، وبلاش نسمع ولادنا كلام كله غل وحقد وكلام وحش، وأنا حزين من اللي بسمعه، ويقولك أنا نمبر وان، نمبر وان هو ربنا بس.

محمد فؤاد في حفل كاسيت 90

محمد فؤاد: الكل هيتحاسب على اللي بيقدمه

وأضاف محمد فؤاد: علموا أولادكم يسمعوا الأغاني الحلوة عشان ربنا يحبنا، الكلام الوحش سهل يتعمل بس كنا بنخاف من ربنا، جيلنا كان بيخاف ربنا عشان منطلعش جيل وحش منحرف، الكل هيتحاسب على اللي بيقدمه، جمهورنا طيب، أنا فاكر أول أغنية قدمتها مكنتش راضي عن نفسي فيها بس الجمهور دعمني جدا، لكن اللي شغالين دلوقتي بيقولوا كلام وحش أوي وفي ناس بيتضحك عليها ولو انتشر ده مش كويس وبشكر مساندتكم ليا طول عمري.

أحمد فؤاد في حفل كاسيت 90 

محمد فؤاد يتحدث عن حبه للبنان

وكان قد تحدث محمد فؤاد عن حبه الشديد للبنان، قبل إقامة حفله هناك حيث قال: الجو تحفة، طالما جايين بيروت يبقى عال العال، بلد الفرحة والإبتسامة والبهجة، احنا بنعشق الشعب اللبناني وبنعشق لبنان، وبلد من غير شعب جميل ولا حاجة، وأنتم شعب عظيم وجميل، واحنا عارفين أن مصر في قلب كل لبناني.

يذكر، أن محمد فؤاد كان قد تصدر محركات الأكثر بحثا على موقع جوجل الشهير مؤخرا وذلك بعد إصابته بمرض العصب السابع حيث ظهر في فرح ابنته بسملة وعليه علامات الإعياء الشديد، ليتبين إصابته بهذا المرض منذ زفاف نجله وكان على وشك الإصابة بجلطة، وبدأ العديد من الجمهور في التساؤل عن تفاصيل الحالة الصحية للفنان محمد فؤاد ولكن تعافى وعاد للظهور على الساحة الفنية مرة أخرى.

تابع موقع تحيا مصر علي