عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمر كمال: الجواز العرفي كويس.. ولو خلفت هبوظ العيال

عمر كمال
عمر كمال

تحدث المطرب عمر كمال عن موقفه من الزواج وتكوين أسرة، وذلك خلال لقاء له ببرنامج حد النجوم مع الإعلامية سالي عبد السلام، عبر شاشة تلفزيون قناة الأولى المصرية، في حلقة خاصة من مهرجان العلمين الجديدة.

تصريحات عمر كمال عن الزواج

وقال عمر كمال في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: حبيت مرتين ومنجحتش وانتهت كل القصص عادي.. والزواج العرفي كويس والعلاقات على النت كتير، أنا عايز أتجوز بس ميكونش عندي عيال، لأن الخلفة مسئولية تقيلة ووجع قلب ومش هعرف أربي ولا هكون أب حنين وهبوظ الولد.

عمر كمال

زيارة عمر كمال للطبيب النفسي

وفي اللقاء ذاته، كشف عمر كمال عن زيارته للطبيب النفسي، وقال: كل فترة لازم أزور الطبيب النفسي وأفضي كل اللي جوايا، السنة اللي فاتت مكنتش كويس ولا في أحسن حالاتي لكن السنة دي أفضل، في فترة ما مكنتش متزن نفسيا ولما اللي كنت مرتبط بيها سمعت الكلام كان لها رد فعل غاضب.

عمر كمال يروي قصة نجاته من الموت

وسبق وأن كشف عمر كمال عن تفاصيل نجاته من الموت أثناء تواجده في أمريكا، فقال في تصريحات سابقة له: لما روحت أمريكا بعد كورونا بسنة مكنتش أعرف إنجليزي، وكان معايا راجل بيترجم ليا، ونصحني وقال لي هات الف دولار وحطها في بنك أمريكي وافتح حساب وهتنفعك في الغلاء، وكنا في لوس أنجلوس وأنا هوسي في الحياة الأفلام الوثائقية وكنت قرأت تقرير أن لوس أنجلوس فيها يوميًا 50 حالة سرقة لبنوك، لكن قلت استحالة ده يحصل فيا وكنت منبهر بالنظام.

أخر أعمال عمر كمال

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال عمر كمال أغنية قطر جيلك من كلمات مصطفى الجن، ألحان منعم، توزيع إسلام ساسو، وإخراج حسام مجدي، وتقول كلماتها: "واحده واحده يا قطر جيلك عارف ان مفيش بديلك انتی اصلا مين يجيلك في الدلع ولا الجمال عادى خليهم يقولو القمر فوق مين يطولو دا البطل لحظة وصولو خطوتو بتعمل زلزال بطل مجاش اللى ينيمو ويقف قصاد سحره ويهزمه كل اللي يتحدوكي سلموا یا نمبر وان ف الجامدين عرشك مجاتش اللى تهدده منك مفيش وبيستوردوا وياعيني بيحاولوا يقلدوا وبردو جمبك مش باينين كلو يصحالو ويفوقلو دا الفرس نازل بتقلو ممكن الملعب يروقلو اصحو وحش الكون حضر".

تابع موقع تحيا مصر علي