عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

حنان مطاوع تكشف عن إمكانية تقديمها لأدوار جريئة: ممكن بس بشرط

حنان مطاوع
حنان مطاوع

كشفت الفنانة حنان مطاوع عن إمكانية تقديمها لأدوار جريئة، وذلك من خلال لقاء لها ببرنامج حد النجوم، الذي تقدمه الإعلامية شريهان أبو الحسن، عبر شاشة تلفزيون قناة أون، من مهرجان العلمين الجديدة في دورته الثانية.

إمكانية تقديم حنان مطاوع لأدوار جريئة

وقالت حنان مطاوع في تصريحاتها التي يرصدها موقع تحيا مصر: أنا الجرأة بالنسبالي جرأة أفكار أكتر منها جرأة أجساد.. يعني تعرية أفكار، أنا معنديش إدانة لأي حد ولا تقييم لأي حد، بس أنا بحب كل ما هو جريء في التفكير، يعني فكرة جديدة، وممكن أعمل دور جريء بس اتناوله ازاي، أنتي ممكن تقدمي دور فتاة ليل بس مش بتطرقي لشيء خادش أو يخص المشاهد بينما ممكن تتناولي حياة حد متحفظ بس تدخلي في مناطق ممكن تجرح عين المشاهد.

حنان مطاوع 

وتابعت: الناس ذكية أوي وحساسة أوي ولو احترمتيها وعملتي حاجة وأنتي متفاينة فيها هيتوحد معاكي ولو اتكبرتي عليه أو اتفزلكتي عليه أو محترمتيش ثقافته ولا بيئته، هو هينقلب عليكي وفي فنانين عباقرة قدموا أدوار تخض والجمهور تقبلهم لأنهم مصدقين اللي بيعملوه وبيحترموا الناس وبيحترموا اللي هما بيعملوه.

تصريحات حنان مطاوع عن الزواج

وفي اللقاء ذاته، تحدثت الفنانة حنان مطاوع عن تفاصيل قصة حبها وزواجها، وقالت: هي قصة حب كبيرة بس سريعة، هو قالي بحبك الأول، وأنا طبعا كنت حاسة بمشاعر وبعديها على طول قالي عايز اتجوزك، ومن أول لحظة حسيت بمشاعر مختلفة جدا ناحيته، وكان في حالة من الانجذاب مع الراحة النفسية، والخلفة هي اللي شقلبت الموازين كلها، كانت إعادة تربية، تهذيب وإصلاح، ولما اتأخرت في الجواز كنت زعلانة من رؤية المجتمع ليا وضغط الناس.

حنان مطاوع تدعم كندة علوش

وكانت قد حرصت الفنانة حنان مطاوع على دعم الفنانة كندة علوش بعد إصابتها بسرطان الثدي، موجهة رسالة خاصة لها وداعية أن تظل بصحة جيدة حتى تسعد بأولادها في وجود زوجها.

ونشرت حنان مطاوع صورة لكندة علوش عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام في منشور رصده موقع تحيا مصر وعلقت عليه قائلة: جميلة ومبهجة وقوية وحنونة، ربنا يسعدك ويبارك في عمرك وتفرحي بأولادك وبجوزك ومعاهم، وتفرحي بعملك وبصحتك وبحياتك كلها.

تابع موقع تحيا مصر علي