عاجل
الأحد 08 سبتمبر 2024 الموافق 05 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

ياسمين عز: لازم تكوني صبورة وتدلعي الراجل.. ومعنديش نصايح للندمانين

ياسمين عز
ياسمين عز

كشفت ياسمين عز سر السعادة الزوجية ردًا على سؤال إحدى المتصلات من خلال برنامجها كلام الناس كما قدمت نصائح للسيدات لكي تحافظ على علاقتها بالرجل، بطريقتها المعتادة التي تثير الجدل عبر السوشيال ميديا.

ياسمين عز: سر نجاح الزواج أن الست عمود البيت

سألت إحدى المتابعات ياسمين عز من خلال مداخلة هاتفية لبرنامج كلام الناس عن سر نجاح العلاقة الزوجية، رصدها لكم موقع تحيا مصر، وقالت ياسمين عز: "سر نجاح الزواج أن الست عمود البيت وبذكاءها وعقلها واحتواءها وقدرتها على استيعاب الأمور مع الرجل وقدرتها على اختلافه".

ياسمين عز 

وتابعت ياسمين عز قائلة: "وما يرد عليه بالسيف لا يرد عليه بالعصا وما يرد عليه بالعصا لا يرد عليه بالسيف، والرجل كائن لا يعبر، وربنا خلقنا مختلفين ومش رغايين زينا وعلينا تقبلهم".

ياسمين عز: لازم تكوني صبورة وتدلعي الرجل

واستكملت ياسمين عز في تصريحاتها وقالت: "لازم تكوني صبورة وتدلعي الرجل واللي شايف ده تفاهة لن تفلح مع الرجل اللسان هو سر السعادة الزوجية".

ووجهت ياسمين عز نصيحة للمشاهدات، وقالت: "لو معاكي راجل أمسكي فيه عشان لو سيبتيه مش هتلاقيه ولا هتلاقي زيه مادام شاريكي تحملي كل شيء عشان خاطره ومعنديش نصايح للندمانين".

تصريحات ياسمين عز

واختتمت ياسمين عز قائلة: "خدي النصيحة من امرأة سعيدة وأنا سعيدة يعني هديكي نصيحة سعيدة أنا عايزة مصلحتك وخدي خلاصة التجارب".

ياسمين عز تعلق على واقعة السيدة التي ضربت حماتها

حرصت ياسمين عز على واقعة ضرب السيدة لحماتها التي قلبت السوشيال ميديا وقالت: "ووصلتي للمرحلة دي أتطلقي وأمشي.. أنا عمري ما شوفت حد بيضرب حد كده وجوزك لو كمل في القضية بالفيديو ده قادر يجبسك".

وأضافت ياسمين عز قائلة: "أنتي أسأتي لنفسك ولأمك وأبوكي وبنات عيلتك، حقيقي العالم ده لازم ينتهي من اللي إحنا بنشوفه مهما كان الست عملت إيه اللي حصل دا ميرضيش حد”.

تعليق ياسمين عز على واقعة التنمر على الطفلة جنا

ومن جانبه، تحدثت الإعلامية ياسمين عز على حملة الهجوم والتنمر التي واجهته الطفلة جنا بعد حصولها على المركز الـ 63 في دورة الألعاب الأولمبية في باريس أي المركز قبل الأخير.

وعلقت ياسمين عز من خلال برنامجها كلام الناس: “شارك من عندنا أبطال وبطلات سنهم صغير في دورة الألعاب الأولومبية في باريس احنا بدل ما نشجعهم بنحبطهم، اللي ماسكين اللاعبة جنا علي تنمر دول ايه معلوماتكم عن القوس والسهم كل معلوماتك عنه لما كنت بتلعب بالنبلة البلاستيك وتضرب طنط ميرفت مرات خالك”.

تابع موقع تحيا مصر علي