عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

هند سعيد صالح ترد على تصريحات آمال رمزي عن والدها| القصة الكاملة

سعيد صالح وابنته
سعيد صالح وابنته

حرصت هند سعيد صالح، ابنة الفنان الراحل سعيد صالح، الرد على تصريحات الفنانة آمال رمزي عن والدها، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

رد هند سعيد صالح على آمال رمزي

وكتبت هند سعيد صالح في منشورها الذي يرصده موقع تحيا مصر: يا مدام آمال كلام حضرتك عن بابا و بطريقة غير مباشرة عن أمى مابيعكسش غير طريقة تفكير و نمط أخلاقى بيقيس بالممتلكات مين عنده كام و مين اشترى ايه و مين ابن مين ما شاء الله ولا قوة الا بالله ربنا يباركله فيما رزق أنا بحمد ربنا انى بنت راجل محبوب من جمهور أغلبه ماشافوهوش وجها لوجه ولا حتى عاصروه .. و كل اللى بينهم و بينه ضحكة رسمها على وشوشهم فى يوم من الأيام الجمهور ده ردها لبابا فى ردهم على حضرتك، بشكرهم من من كل قلبى و ان شاء الله يكون ربنا سخرهم للدعاء لبابا هما ردوا غيبة متوفى قبل ما يردوا غيبة فنان بيحبوه بس أنا لسة ماردتش.

هند سعيد صالح

تصريحات آمال رمزي عن سعيد صالح

وكانت قد تحدثت آمال رمزي عن الفنان الراحل سعيد صالح في لقاء تلفزيوني لها بقناة صدى البلد، وقالت: سعيد صالح كان بيقول ألفاظ مينفعش تتقال قدام ستات محترمات وهزاره مش حلو، عكس عادل إمام كان محترم وذوق جدا واتجوز من ست محترمة، شتان بين ده وده.

وتابعت: عادل إمام كان بيشتغل بجد لكن سعيد صالح كان بيروح يسهر ويكركر مع أنه كوميديان كبير، ونور الشريف أستاذ في التمثيل واللوكيشن وبيديني ملحوظات ولما جينا عند البوسة في أحد الأفلام قولتلهم ده بوس بجد مش هينفع.

علاقة سعيد صالح بـ علاء ولي الدين

وسبق وأن كشفت هند ابنة الفنان سعيد صالح عن علاقة والدها الراحل بالفنان الراحل علاء ولي الدين، مشيرة إلى أنه أبلغها خبر وفاة صديقه وهو منهار وهذه أول مرة ينهار بها سعيد صالح.

وكتبت هند سعيد صالح عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: الإنسان مش هقول الفنان  الوحيد اللى بابا بلغنى خبر وفاته و هو منهار حرفيا، كان فى الحج سنة ٢٠٠٣ و انا هنا فى مصر و بسمع البوم علم قلبى اللى كان لسة نازل لقيت أول يوم العيد الصبح تليفون من بابا فى السعودية منهار وبيقولى علاء مات يا هند احساس بابا كان مختلف عن احساس الفنانين أصدقاء وزملاء الراحل علاء ولى الدين.

تابع موقع تحيا مصر علي