عاجل
الإثنين 16 سبتمبر 2024 الموافق 13 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

9 أغسطس.. عمرو دياب يحيي حفلًا غنائيًا بالعلمين الجديدة

عمرو دياب
عمرو دياب

يستعد الهضبة عمرو دياب لإحياء حفل غنائي جديد له في العلمين الجديدة يوم 9 من شهر أغسطس المقبل، وذلك وفقا لما أعلنته الصفحة الرسمية لمهرجان العلمين الجديدة عبر موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

حفل عمرو دياب في العلمين الجديدة 

حيث نشرت الصفحة الرسمية لمهرجان العلمين الجديدة بوستر الحفل في منشورها الذي يرصده موقع تحيا مصر، وعلقت عليه وكتبت: "الهضبة على مسرح مهرجان العلمين الجديدة، متحمسين للحفلة المنتظرة مع النجم الكبير عمرو دياب يوم 9 أغسطس ضمن فعاليات النسخة الثانية من مهرجان العلمين الجديدة، بالتعاون مع موسم الرياض، يلا مستنيينكم تشاركونا وتعيشوا معانا حفلة مميزة وليلة متتنسيش مع الهضبة عمرو دياب على مسرح مهرجان العلمين الجديدة.

عمرو دياب

أحمد إبراهيم يكشف لقطة إنسانية لـ عمرو دياب

وسبق وأن تحدث الموزع الموسيقي أحمد إبراهيم عن الهضبة عمرو دياب وعلاقته به، وأكد على نجاح عمرو دياب الذي يعتبره قدوة ويستفاد من خبراته التي حصدها خلال مسيرته الفنية الطويلة.

وقال أحمد إبراهيم عن الهضبة عمرو دياب في تصريحاته التلفزيونية: “عمرو دياب بالنسبة للوطن العربي رصيد كبير من الحب والنجاح ومشوار أربعين سنة وإحنا كلنا فرحانين به، وأنا كراجل مصري فرحان أن الراجل ده بيشتغل في بيتي وبيمثل فننا، ورغم 22 سنة شغل والخبرات دي كلها بقعد جنبه لحد اللحظة دي بحس أني لسه ببدأ بجد”.

وتابع: عمرو دياب عنده خبرات مش طبيعية وحب ومساعدة للناس كلها الناس متعرفش عنها حاجة، وبيعمل حاجات كتير بره الشغل محدش يعرفها، وجدع جدًا مع الناس كلها وطول الوقت بيدعم اللي حواليه ،ومش بيركز غير في شغله ونفسي الناس تركز في شغلها زي عمرو دياب.

أخر أعمال عمرو دياب

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال عمرو دياب أغنية طعامة التي طرحها عبر قناته الرسمية بموقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وجاءت من كلمات تامر حسين، ألحان عزيز الشافعي، توزيع وسام عبد المنعم، ميكس وماستر أمير محروس، إنتاج ناي.

وتقول كلمات الاغنية: روحي ليك إنت طايرة بترفرف نفسي تعرف الغلاوة ديا مانا حياتي لاقيتها بتصفصف علي حبيبي وروحي وعينيا أموت أموت أنا في الطعامه ديا في حاجه بينا حلوة بتريح في المقابلة باينة اهي عليا عايز افسر تاني واوضح ده انت عامل حالة مزاجية أموت أموت أنا في الطعامه ديا على شفايفك سيل عسل نقط.

تابع موقع تحيا مصر علي