عاجل
الإثنين 16 سبتمبر 2024 الموافق 13 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

مقصدتش الترند .. طالبة أسيوط تثير الجدل بفيديو جديد | ايه الحكاية ؟

طالبة أسيوط
طالبة أسيوط

أثارت سمر عنتر الشهيرة بطالبة أسيوط أو طالبة حفل التخرج، جدلا واسعاً خلال الساعات الماضية بفيديو جديد، خرجت فيه للإعتذار من المتابعين بسبب الجدل المثار حولها برقصها بطريقة ملفته.

طالبة أسيوط تعتذر عن فيديو قديم

ورصد موقع تحيا مصر، تفاصيل فيديو سمر عنتر طالبة أسيوط، قائلة دا اعتذار مني، بعتذر على اي كلمه خارجه صدرت مني بدون قصد، ثانيا انا معنديش اي اكونتات على الفيس او التيك توك او انستجرام  واتخذت جميع الاجراءت تجاه مستخدميها، ثالثا انا لا اقصد التريند ولا اتمناه.

وتابعت طالبة أسيوط، أنا بوجه اعتذاري لكل الناس وعن اي لفظ بس الفيديو قديم مش جديد، ومكملش عندي نص ساعة وحذفته لما هديت، وقعدت مع نفسي وعرفت أنه غلط، في ناس خدته على أنه جديد واني برد على الناس، أنا يوم ما شتمت وقولت اللفظ كان غصب عني، حط نفسك مكاني.

وحصد فيديو الاعتذار آلاف المشاهدات، وانهالت عليها التعليقات، «بصى لو تقدرى تاخدى اجراء قانونى يبقى يا ريت عشان البيدجات الى باسمك و بتنزل حاجات قديمه و البيدجات الى عشان تعلى الريتش تنزل حاجه ليكى، والله بدافع عنك وبقول الفيديو واضح اوى لما كانت لسه لابسه لبس التخرج وجايه يعني نفس الوقت مش بتشتم الناس بعد الترند كدة ..منهم لله اللي شهرو بيكي وعملو كل دة، ايوه مهو المشكله انك نزلتيه ..نزلتيه امتي بالظبط ده مش فارق».

قصة طالبة أسيوط 

بدأت الحكاية من حفل تخرج الطالبة سمر عنتر، أثناء تخرجها من كلية تربية رياضية جامعة أسيوط، والتي ظهرت بفرحة عارمة ورقص في فيديو واحد اثار الجدل عبر منصات التواصل الاجتماعي فيس بوك.

هاجم عدد كبير من رواد السوشيال ميديا رقص طالبة أسيوط، واعتبره البعض فعل خاطئ وحركة جريئة منها، ولكن أيضا دافع عنها الكثيرين وقالوا عنها «البنت لابسه لبس كويس لابسة بدلة تخرج وبتعمل حركات بايدها ع الاغنية مش اكتر ودة حفل تخرجها ... وبتعبر عن فرحتها».

تعليق طالبة أسيوط على فيديو رقصها خلال حفل التخرج

رفضت سمر عنتر طالبة بجامعة أسيوط، الهجوم الذي لاحقها  بعد قيامها بالرقص على أغاني ومهرجانات في حفل تخرجها بالجامعة، قائلة:" أنا طلعت أتكلم مش عشان أدافع عن نفسي لكن طلعت عشان أهلي "

وأضافت الطالبة سمر عنتر في مداخلة هاتفية نقلها موقع تحيا مصر، ببرنامجها " صالة التحرير " المذاع على قناة " صدى البلد"، مع الإعلامية عزة مصطفى، :" كنت بفرح في حفلة تخرجي زي أي حد وأنا تعبت كتير في سنوات دراستي وفرحت في حفل تخرجي ".

تابع موقع تحيا مصر علي