عاجل
الأربعاء 02 أكتوبر 2024 الموافق 29 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

شيرين رضا: بختار اللبس المريح ومش لازم ألبس على الموضة

شيرين رضا
شيرين رضا

تحدثت الفنانة شيرين رضا في تصريحات نشرتها عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، عن الأزياء والموضة واختيارها لملابسها مشيرة إلى أنها لا ترتدي على حسب صيحات الموضة، إنما ما تراه مريحا لها ومناسبا معها.

شيرين رضا: بلبس اللي هيليق عليا ويمشي معايا

وقالت شيرين رضا في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: أنا بلبس الهدوم مش هي اللي بتلبسني، اللي بلبسه هيليق وهيمشي معايا وهعرف البسه إزاي بحيث يكون جزء مني، ومهم إنك انتي اللي تلبسي الأوتفيت مش هو، وما ينفعش يكون كتير قبل ما تنزلي بصي في المرايا واختاري حاجة تشيليها.

الفنانة شيرين رضا 

وتابعت شيرين رضا حديثها: أنا مش بتابع صيحات الموضة، لأني بختار المريح من اللبس وممكن يكون من عشرين سنة، لأن الفاشون بيتكرر كل عشرين سنة، والجينز الواسع بيتكرر، وبحب الخواتم أكتر حاجة في المجوهرات الخواتم الكبيرة.

شيرين رضا تكشف معاناتها مع الملابس 

وعن الأزمات التي تتعرض لها بسبب الملابس، قالت شيرين رضا: ساعات الفستان بيكون ضيق أوي وما يدخلش فيا، ولو رايحة عرض أزياء لازم ألبس من مصمم الأزياء أحيانا اللبس بيكون ضيق بضطر اختار حاجة من عندي فحياتي مش سهلة ولذيذة، لبست فستان في الجونة من تصميم ياسمين يايا من أكتر الفستانين اللي بحبها، وفي نفس السنة لبست فستان تاني قصير وبيلمع من ملك العزاوي، وكذلك لبست فستانين باللون الأزرق من ملك أيضًا.

شيرين رضا 

شيرين رضا تثير الجدل باعتزالها الفن 

وكانت الفنانة شيرين رضا قد أثارت الجدل وتصدرت حديث مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة بعد إعلان اعتزالها عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام في الوقت الذي كان طليقها عمرو دياب يعاني من أزمة على السوشيال ميديا بسبب صفعه لمعجب حاول إلتقاط صورة معه في حفل زفاف ابنة المنتج محمد السعدي، فكتبت على خاصية ستوري: كفاية بقى.. قررت الاعتزال.

وبعدها فاجأت شيرين رضا جمهورها بأن قرار الاعتزال هدفه الترويج لإعلان خاص بإحدى شركات الاتصال حيث نشرت مقطع من الفيديو عبر حسابها بموقع انستجرام وظهر به ماجد الكدواني وهو يتحدث معها في الهاتف بسبب تأخرها عن التمثيل لتقول له بأنها قررت الاعتزال.

تابع موقع تحيا مصر علي