عاجل
السبت 05 أكتوبر 2024 الموافق 02 ربيع الثاني 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمرو يوسف لـ كندة علوش: كلامك قوى ناس كتير كانت خايفة.. أنتي تستاهلي كل حب الدنيا

عمرو يوسف وكندة علوش
عمرو يوسف وكندة علوش

علق عمرو يوسف على حلقة كندة علوش مع الإعلامية منى الشاذلي في بودكاست specials، والذي كشفت فيه عن إصابتها بسرطان الثدي وتفاصيل رحلتها مع المرض وكيف دعمها عمرو يوسف.

عمرو يوسف لـ كندة علوش: الحمدلله ظروف صعبة مرينا بها

حرص عمرو يوسف على دعم ومساندة كندة علوش بعد حلقتها مع الإعلامية منى الشاذلي في بودكاست specials، من خلال منشور له عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام، رصده لكم موقع تحيا مصر.

ونشر عمرو يوسف صورة مع كندة علوش وعلق قائلًا: "الحمدلله ثم الحمدلله ثم الحمدلله الحمدلله على كل شيء ظروف صعبة مرينا بها على مدار سنتين، لكن أنتي كنتي مؤمنة وملسمة أمرك لله ظهورك وكلامك قوى ناس كتير وهتبدأ رحلتها وكانت خايفة".

عمرو يوسف

عمرو يوسف: ربنا يخليكي ليا ولأولادك ولحبايبك

وتابع عمرو يوسف قائلًا: "أنتي في عز تعبك أديتيهم قوة ربنا يخليكي ليا ولأولادك ولحبايبك في الدنيا كلها، اللي مابطلوش دعاء ليكي من ساعة ما عرفوا ربنا يحبب فيكي خلقه كمان وكمان، عشان أنتي تستاهلي كل حب الدنيا يا أجمل قلب في الدنيا".

كيف استقبل عمرو يوسف إصابة كندة علوش بسرطان الثدي؟

كشفت كندة علوش عن دعم زوجها عمرو يوسف في رحلة علاجها مع سرطان الثدي، وقالت: "وعمرو كان داعم قوي جدًا وهو بالدرجة الأولى شخص إيجابي مش بيستسلم للحزن ومش بيسب نفسه للخوف".

كندة علوش 

وتابعت كندة علوش قائلة: "كان ماسك ايدي كل ما يشوفني خلاص هقع يرجعني كان معايا في الجلسات بالمستشفى ومعنويًا كان بيخفف عني وعايزني سعيدة، وجود شريك إيجابي وداعم، علمني إزاي اتعامل مع الأزمات بإيجابية من بداية ما ارتبطنا ببعض".

كندة علوش: تعرضت للتنمر بسبب وزني الزائد

والجدير بالذكر، أن كندة علوش أثارت الجدل منذ فترة بسبب ظهورها بوزن زائد، ولكن أكدت كندة علوش أن وزنها كان بسبب إصابتنا بسرطان الثدي، كما عبرت عن استيائها بسبب تعرضها للتنمر.

وقالت كندة علوش: "صورتي مع عمرو وعبدالباسط حمودة في المصيف، البعض تنمر عليا وعلى شكلي ووزني، لكن لي الوقت ده كنت خارجة من عملية وباخد كيماوي وطبيعي يأثر عليا".

واختتمت كندة علوش: "الناس استسهلت الحكم عليا بدون ما يعرفوا أنا بمر بإيه وزعلت جدًا لأن أنا في الأصل كنت مضايقة من الآثار الجانبية للعلاج لأنها كانت صعبة بس ده خلاني أتعلم محكمش على الناس".

تابع موقع تحيا مصر علي