عاجل
الأحد 30 يونيو 2024 الموافق 24 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

"الناس دي هي سبب شهرتك".. إبراهيم سعيد نجم الأهلي والزمالك السابق ينتقد تصرف عمرو دياب

إبراهيم سعيد وعمرو
إبراهيم سعيد وعمرو دياب

تداول "فيديو" للفنان عمرو دياب ، صباح اليوم السبت، وهو يزيح يد معجب من جيب الجاكيت الخاص به وصفعه بالقلم ، وذلك خلال حفل زفاف ابنة المنتج محمد السعدي في القاهرة.

تحيا مصر، وحرص إبراهيم سعيد نجم الأهلي والزمالك السابق، علي التعليق بعد أزمة الفنان عمرو دياب الأخيرة مع أحدي المعجبين .

وكتب إبراهيم سعيد عبر حسابه الرسمي"فيسوك":" كنت من محبي عمرو دياب بس بصراحه الفترة الأخيرة تعامله مع المعجبين ومحبينه مينفعش مهما حصل تضرب حد او تهين حد".

وتابع إبراهيم سعيد قائلاً:"الناس دي هي سبب شهرتك ووصولك للمكانه دي، وليهم حق عليك التعامل باحترام وذوق ، وشرف لأي حد إن الناس تطلب التصوير معاك لو مش حابب بكل ذوق ترفض التصوير، إنما الطريقه دي مينفعش تحصل من نجم كبير".

إبراهيم سعيد

تصريحات الإعلامي إبراهيم سعيد

وكان محمود كهربا قد ظهر مع الإعلامي سيف زاهر، وكشف عن ما دار بين إمام عاشور وشيكابالا في نهائي كأس مصر بناء على طلب الأول.

وأضاف إبراهيم سعيد في تصريحات تليفزيونية على قناة النهار في برنامجه +90، اللي يعرف يوصل لإبراهيم سعيد أهلا وسهلا بيك، وشيكابالا كان بيهبد وهو عارف كدا كويس وأنا عارفه وفاهمة، وكلام كهربا عن كواليس ما دار بين شيكابالا وإمام عاشور يدل على المصداقية.

وأكمل إبراهيم سعيد، شيكابالا كان بيتكلم بصعبانيات وإحنا لاعيبه كورة وفاهمين اللي بيحصل وبحب كهربا لأنه صريح وصاحب صاحبة، وإمام عاشور رفض يرد على شيكابالا لأنه راجل كبير.

إبراهيم سعيد لاعب الأهلي السابق

وواصل إبراهيم سعيد، شيكابالا زعل لما إمام عاشور قاله أنا في مكان تاني ومن حق شيكابالا يزعل طبعا، لأن إمام عاشور موجود في أفضل نادي في افريقيا والوطن العربي ومن أفضل أندية العالم وبيتم مقارنته مثل ريال مدريد.

واختتم إبراهيم سعيد تصريحاته، عيب في نادي كبير زي الزمالك لاعب ينسب بطولة ليه وينكر مجهود زملائه في الفريق، ومينفعش يطلع يتكلم ويتعلم الأصول، وأتعلمنا الأصول من حسام حسن وأحمد شوبير والعديد من النجوم، وكان لازم شيكابالا يتعلم من أخطائه، وهو مش جامد وفي الملعب مفيش انتاج والمستوى صفر، وأنا حصلت على 11 بطولة ومنهم دوري أبطال أفريقيا ولما يكون معاك دوري أبطال تعالى أتكلم معايا.

وكان محمود كهربا لاعب النادي الأهلي قد كشف ما دار بين إمام عاشور وشيكابالا في نهائي كأس مصر، وطلب الأخير منه العودة من جديد لنادي الزمالك.

تابع موقع تحيا مصر علي