عاجل
الجمعة 20 سبتمبر 2024 الموافق 17 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

تعاطف كبير مع سعد الصغير بعد القبض عليه والجمهور يطالب بالبراءة ويشيد بطيبته

سعد الصغير
سعد الصغير

تصدر اسم الفنان سعد الصغير مؤشرات البحث والتريند بعد الأزمة الأخيرة التي تعرض لها والقبض عليه بتهمة حيازة مخدرات، وتعاطف معه عدد كبير من الجمهور بالتعليقات ومنها جماعه الراجل دا كان بيعمل خير كتير اوي ادعولو ان ربنا يخرجو منها علي خير، في ناس كتير محتجالو الراجل ده قبل مايبقا فنان انسان بمعني الكلمه ومعروف مين سعد الصغير، سعد الصغير مظلوم وهيخرج على خير، الفنان المحترم الطيب الي بيساعد الكل ربنا معاك واحنا عارفين انت طيب وكل ده مش حقيقي وعارفينك من طيبت قلبك والخير الي تعملو ربنا معاك، ربنا يفك كريك ياسعد .

تعاطف كبير مع سعد الصغير بعد القبض عليه 

والمعروف عن الفنان سعد الصغير أنه ليس له يد فيما حدث له، وربنا يخرجه من الازمة على خير .

سعد الصغير 

وكانت سلطات جمارك مطار القاهرة الدولي، في 10 سبتمبر ألقت القبض على سعد الصغير بتهمة حيازة المخدرات أثناء إنهاء إجراءات وصوله لمطار القاهرة من رحلة فنية في إحدى عواصم الدول العربية، وذلك وفقا لما رصده موقع تحيا مصر.

وتبين أن الاحراز المضبوطة مع سعد الصغير عبارة عن 9 عبوات خاصة بالسجائر الإلكترونية بهم مخدر مادة زيتية تشبه زيت المارجوانا، وترامادول، وتم تحرير محضر ضبط بالواقعة.

تفاصيل أزمة سعد الصغير 

وبعرض سعد الصغير على النيابة العامة قامت باستجوابه فيما هو منسوب إليه من حيازته لمواد مخدرة بقصد التعاطي وأمرت بحبسه 4 أيام على ذمة التحقيق وعرضه على الطب الشرعى لإجراء تحليل المخدرات.

الفنان سعد الصغير 

وكانت قد خرجت الفنانة برلنتي فؤاد ودافعت عنه، حيث كتبت في منشور رصده موقع تحيا مصر عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: تنويه هام .... اي حد عاوز يركب الترند علي حس الراجل الطيب ده يبقي مريض نفسي لان ده مش وقته خالص وللي ليه الحق التحدث عن موضوع سعد الصغير هي مراته واولاده واهله فقط للي من دمه.

فنانون يدافعون عن سعد الصغير 

واستكملت: مش اي حد مش فاهم يطلع يقول اي كلام وهو مجاش اصلا ولا شاف سعد ولا يعرف اي حاجه عنه اقسم بالله من ساعه للي حصل، انا شوفت بعيني كل حاجه وخليني ساكته .. بلاش اي شو  ملوش لزمه عشان المنظر وحش وربنا شاهد علي كل كلمه، ادعوله ربنا يخرجه من الازمه دي علي خير يا اخويا  وترجع لبيتك.

تابع موقع تحيا مصر علي