عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى أبو سريع عن مشهد "المال الحلال أهو": عملته ارتجال

مصطفى أبو سريع
مصطفى أبو سريع

تحدث الفنان مصطفى أبو سريع عن كواليس مشاركته في مسلسل العتاولة الموسم الأول والذي حقق من خلالها نجاحات كبيرة خاصة بعد مشهد المال الحلال أهو والذي كان حديث مواقع التواصل الاجتماعي في ذلك الوقت.

مصطفى أبو سريع يكشف تفاصيل مشاركته في مسلسل العتاولة 

وقال مصطفى أبو سريع خلال لقاءه مع الإعلامية فاطمة مصطفى في برنامج الراديو بيضحك والمذاع على قناة راديو 9090: شركة الاستاذ صادق انا اشتغلت معاها كذا مرة وحققت معاها نجاحات كبيرة، فأنا بحترم الشركة جدا وبحترم أنهم بيحطوني في أدوار مناسبة.

مصطفى أبو سريع 

وأضاف مصطفى أبو سريع في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: وبحب أحمد خالد موسى واشتغلت معاه قبل كدة في ملوك الجدعنة كنت ضيف شرف وعملت مشاهدات كويسة جدا، كلمني أنه متحمس ليا جدا في دور عاطف بمسلسل العتاولة.

مصطفى أبو سريع: الناس كان فاكرين دور عاطف بسيط والمشاهد مجتش بالحظ

واستكمل مصطفى أبو سريع حديثه: والناس ممكن كانت تشوفه دور بسيط جدا، بس أنا مكنتش شايفه بسيط خالص،  انا حاولت أسرسب الشخصية وامشي معاها واحدة واحدة فهو كان لازم يتصدق الاول أنه شاب عادي وبسيط وفرحان بجوازه والمشاهد مجتش بالحظ كدة، أنا كنت مركز فيها على أن دا اللي بنشوفه في الشارع المصري عندنا، والفرحة الكبيرة اللي كان عايشها عاطف وصلت للناس.

مصطفى أبو سريع 

وعن مشهد المال الحلال أهو، قال مصطفى أبو سريع: المشهد كان مكتوب عادي كلمات عادية  فكنت حاسسها أن لا هقولها بالطريقة دي.

مصطفى أبو سريع عن مسلسل العتاولة 2: لسة في مرحلة الكتابة 

وتطرق مصطفى أبو سريع عن الموسم الثاني من مسلسل العتاولة، قائلا: شغالين عليه كتابة وإن شاءالله الفترة الجاية هيبقى فيه تحرك التصوير، وفيفي عبده من الفنانات العفوية جدا وهي من الفنانات اللي عندها الفطرة طاغية جدا، فأتمنى يكون في كيميا بينا.

وتحدث عن الفنانة مي كساب، قائلا: فنانة جميلة جدا وراقية موهوبة ومطربة مهمة وجواها أكبر بكتير من اللي قدمته وهي فنانة عندها شغف كبير جدا وبتسأل كتير وبتقعد تذاكر كتير ومتحمسالي طول الوقت وبحب اقعد اذاكر معاها.

تابع موقع تحيا مصر علي