عاجل
الجمعة 20 سبتمبر 2024 الموافق 17 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمرو سلامة: مين أقنع الجيل الجديد أنه لو منجحش قبل 25 يبقى فاشل.. اي الضغط ده

عمرو سلامة
عمرو سلامة

أعرب المخرج عمرو سلامة عن استياءه من الضغط الذي يتعرض له الشباب في هذه الأيام وذلك بسبب رسالة أتت له من شاب يبلغ من العمر 21 عاما، يكشف من خلالها أنه فقد الأمل بعد كثرة المحاولة بأن يكون شخص ناجح لكنه لم يصل إلى أي شيء.

عمرو سلامة: مين أقنع الجيل الجديد إنه لو مانجحش قبل 25 يبقى فاشل 

وكتب عمرو سلامة في منشور رصده موقع تحيا مصر عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك ورصده موقع تحيا مصر: استغرب قوي رسالة من حد باعتلي بيقولي"أنا عندي ٢١ سنة وبحاول بقالي كثير وبدأت أفقد الأمل"، والرسايل ديه بتتكرر كثير من شباب في أعمار شبه ديه!

المخرج عمرو سلامة

وتابع عمرو سلامة حديثه، قائلا: مين اقنع الجيل الجديد انه لو مانجحش وماتحققش قبل ال ٢٥ يبقى فشل؟، ايه في ثقافته خلى عليه الضغط البشع ده؟ مين زرع فيهم إن الكون بيجري وراهم وبيقيمهم كل يوم؟.

عمر سلامة: اللي نجحوا فاجأة أذوا ودمروا الناس 

واختتم عمرو سلامة حديثه، قائلا: الواحد عاش وشاف قدامه النجاح المبكر والنجاح المفاجئ أذوا ودمروا ناس أكثر بكثير من الي نجحوا بالبطيء وتدريجيا بمجهود اكبر لإنهم حسوا نجاحهم مستحق وفهموا أسبابه وعرفوا يحافظوا عليه.

عمرو سلامة 

من ناحية أخرى، يواجه المخرج عمرو سلامة في الفترة الحالية أزمة في إنتاج الجزء الثاني من مسلسل ما وراء الطبيعة تحديث عنه في منشورات عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي انستجرام، قائلا: بقالي أربع سنين ماعداش يوم إلا لما أسمع سؤال "فين ما وراء الطبيعة الجزء الثاني؟"، ما وراء الطبيعة في بالي وفي قلبي وطالما بتنفس عايز أكمل المشروع ده وهجتهد علشان أطوره أكثر علشان يعجب محبين الروايات والعراف أولا - وحط تحت أولا كذا خط - ثم باقي الجمهور.

عمرو سلامة ومسلسل ما وراء الطبيعة 

وتابع عمرو سلامة حديثه، قائلا: اللي موقف المشروع عمره ما كان عدم إهتمامي، أنا أبيع كليتي وأصور ما وراء الطبيعة، لكنها تفاصيل إدارية وقانونية برا إيدي، وأتمنى إن أسباب العطلة ديه تنتهي وتتحل الدنيا علشان الموضوع يخرج للنور، ويارب يكون ده قريب ادعولنا.

تابع موقع تحيا مصر علي