عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

نور النبوي: لو أبويا مكانش معروف مكنتش هنجح في التمثيل.. ومعرفش حبيت كام مرة

نور النبوي
نور النبوي

تحدث الفنان الشاب نور النبوي عن زواج والده الثاني، وذلك من خلال لقاء له ببرنامج ab talks مع الإعلامي أنس بوخش.

تصريحات نور النبوي عن زواج والده الثاني

وقال نور النبوي في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: لما أبويا اتجوز ما طلق أمي متضايقتش عشان مكنتش فاهم، ومرات أبويا كانت بتحبنا أوي، أنا اتضايقت لأن أبويا مش معايا في البيت كل يوم، وعلاقتي انا وأبويا اتعملت لما حبيت الشغلانة بتاعته، ولو أبويا مكانش معروف مكنتش هبقى ناجح في التمثيل.

نور النبوي 

نور النبوي يتحدث عن الحب والرومانسية

وعن الحب والرومانسية قال نور النبوي: معرفش حبيت كام مرة، حسيت أحاسيس حلوة لكن مش عارف أنا حبيت ولا لا، وأنا مؤمن أن الحب احترام والاحترام أهم من الرومانسية، وأنا بخاف من الجواز عشان بخاف من الملل.

تصريحات نور النبوي عن والديه

وفي اللقاء ذاته، تحدث الفنان الشاب نور النبوي عن علاقته بوالديه، وقال: وأنا صغير كنت متمرد، فعلاقتي أنا وأمي مكانتش أحسن حاجة، وأبويا كان متفهم جدا، ومكنش بيتعامل معايا كأب، كان بيتعامل معايا كصاحب، وهو بيسمع كلامي زي ما أنا بسمع كلامه، وبيحترم رأيي بس مش لازم يعمل بيه.

وتابع نور النبوي: أبويا وأمي انفصلوا، وكانت أمي أب وأم في البيت، وكانت شديدة، ولما كبرت حصلي نوع من أنواع الوعي هي تعبت اد ايه فبقينا صحاب جدا، وأنا مش بشوفهم الاتنين كتير لأني بشتغل، وأول ما بلاقي فرصة لازم اروحلها اتكلم معاها، وندمت لأني مكنتش مدرك هي كانت بتتعب ازاي، وأبويا علمني ازاي أنجح واشتغل وأمي علمتني ازاي يكون عندي اخلاق.

نور النبوي يتألق في فيلم الحريفة

جدير بالذكر، أن نور النبوي سبق وأن تألق في فيلم الحريفة الذي يشارك به يشارك به إلى جانب كلا من النجوم الشباب أحمد غزي، نور إيهاب، خالد الذهبي، بيومي فؤاد، والكابتن أحمد حسام ميدو، وأحمد بحر الشهير بـ كزبرة، والعمل من تأليف إياد صالح، وإخراج رؤوف السيد.

وتدور أحداث الفيلم حول ماجد الذي يلعب دوره الفنان نور النبوي، لاعب كرة القدم، ويعيش في طبقة غنية، ولكن فجأة تدفعه الظروف العائلية إلى أن ينتقل من مدرسته الدولية إلى مدرسة حكومية، وهناك يجد عالم مختلف تمامًا، ويتعرف على مجموعة من زملائه من خلفيات مختلفة، وينضم لفريقهم الذي يشارك في مباريات كرة قدم بالساحات الشعبية ومراكز الشباب، ومعًا يحلمون بأن يشاركوا في بطولة كبيرة جائزتها مليون جنيه، ويساعدهم علي التدريب معلمهم بالمدرسة والذي يلعب شخصيته الكابتن حسام ميدو.

تابع موقع تحيا مصر علي