عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

شيرين عبد الوهاب ومحمد الشرنوبي يواجهان أزمة واحدة.. تفاصيل

محمد الشرنوبي - شيرين
محمد الشرنوبي - شيرين عبد الوهاب

تصدر اسم المطربة شيرين عبد الوهاب والمطرب محمد الشرنوبي قائمة الأكثر تداولًا وبحثًا عبر موقع التدوينات القصيرة إكس خلال الساعات القليلة الماضية، وذلك لأنهما يواجهان أزمة واحدة ألا وهي حذف أغانيهما من جميع المنصات بسبب خلافاتهما مع شركات الإنتاج.

محمد الشرنوبي يحكي أزمة حذف أغنياته.. ويعلق: حاسس بشيرين عبد الوهاب

وسبق وأن تحدث الفنان محمد الشرنوبي عن معاناته مع شركة إنتاج سارة الطباخ التي دائما ما تسعى إلى حذف أغنياته من المنصات، وذلك على هامش أزمة شيرين عبد الوهاب مع شركة روتانا.

محمد الشرنوبي - شيرين عبد الوهاب 

وقال محمد الشرنوبي خلال مقطع فيديو له رصده موقع تحيا مصر عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام، قال فيه: أنا بقالي 5 سنين في مشاكل وقضايا مع سارة الطباخ أو مع الشركة اللي أنا كنت ماضي معاها ومن سنتين وكام شهر بالظبط يوم 24 مايو 2022 طلع حكم بانقضاء عقدي، وطلعت الشركة قالت لا عقده منتهاش، لحد ما طلع 3 أحكام بتأكد عن العقد انتهى خلاص وأني معنديش أي التزامات لأي شركة إنتاج.

أزمة محمد الشرنوبي مع سارة الطباخ 

وتابع: وأكتر حاجة تثبت دا أني بمثل بشكل طبيعي وأن أنا ماضي مع شركة من أحسن الشركات في الوطن العربي شركة مزيكا ودي شركة كبيرة وعندها شئون قانونية وعندها ناس بتراجع ورق الناس اللي بتشتغل معاهم خصوصا لو حد من الناس دي عنده مشكلة قانونية معروفة للرأي العام.

أزمة شيرين عبد الوهاب مع شركة روتانا

كما تواجه شيرين عبد الوهاب الأزمة نفسها مع شركة روتانا والتي تقوم بحذف كل أغنية تطرحها شيرين عبد الوهاب، وعن تلك الأزمة تحدثت شيرين عبد الوهاب في مكالمة هاتفية لها ببرنامج الحكاية مع الإعلامي عمرو أديب عبر شاشة تلفزيون قناة إم بي سي مصر.

وقالت: بناشد بلدي إني مطربة كبيرة جدا عايزاها تحميني من الكلام اللي بيحصل دلوقتي أنا كنت ساكتة الاول لكن أنا قرش وعندي سنان حامية جدا وبتطلع وقت اللزوم، ومهما عملوا وحذفوا الأغنياتوهنزلها على البوتجاز، ازاي ياخدوا مني 8 مليون جنيه والمحامي بتاعي معرفش شغال اي بالظبط.. بس أنا فلوسي كتيرة، أنا قلبي وجعني من يومين من كتر النجاح اللي انا محققاه وأنا ربنا كرمني اوي اوي.

تابع موقع تحيا مصر علي