عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمود سعد: بخاف من ذنوبي ومشكتلي مش الجنة والنار ولكن الخجل

محمود سعد
محمود سعد

تحدث الإعلامي محمود سعد عن خوفه من الذنوب وخجله من مقابلة ربنا بسببها وذلك في فيديو نشره عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وتفاعل معه المتابعين عبر خاصية التعليقات.

محمود سعد: بخاف اقابل ربنا عشان ذنوبي 

وقال محمود سعد في الفيديو الذي رصده موقع تحيا مصر عبر موقع انستجرام: بخاف من ذنوبي، آه والله.. ممكن تتصور إني كده بدعي التدين، أنا فيا مشكلة جامدة أوي.. صحيح أن الله غفور رحيم ولكن الواحد بيخاف من الحكاية دي، والمشكلة في مقابلة ربنا سبحانه وتعالى مش في الجنة والنار، المشكلة في الخجل.

محمود سعد 

تصريحات محمود سعد عن واقعة محمد فؤاد 

من ناحية أخرى، كان قد تحدث محمود سعد عن الفنان محمد فؤاد، قائلا: واقعة محمد فؤاد أنا ممكن أفتي فيها للصبح وأدين أطراف، ولكن الشعب المصري عنده احتكاك حقيقي بالطوارئ في معظم المستشفيات، بصرف النظر عن مين المدان وأنا معرفش إيه اللي حصل، وأنا ممكن أفتي وأدين محمد فؤاد وأُناصر الأطباء، ولكن محدش يعرف اللي حصل بالظبط، واحد داخل بـ أخوه عنده جلطة ومتوتر وحصلت المشكلة، ولكن لازم ناخد المواقف البارزة ونعالج بيها المشاكل اللي موجودة.

محمود سعد 

وأكد: لو كتبتوا خناقات الطوارئ هتلاقوا كتير زي خناقات محمد فؤاد كل يوم، ولكن اللي اتخانق معاهم مش محمد فؤاد.

وكان قد مر محمد فؤاد بأزمة كبيرة خلال الأيام الماضية بعد انتشار فيديو له بشكل واسع أثناء اعتدائه على أحد الأطباء في مستشفى عين شمس التخصصي، ليتبين بعد ذلك أن الطبيب تجاهله أثناء سؤاله عن شقيقه وطلب له الأمن بطريقة معينة فضلا عن قيامه بضربه.

برنامج محمود سعد

جدير بالذكر أن الإعلامي محمود سعد يقدم برنامج بعنوان sold out او كامل العدد عبر شاشة قناة CBC والمنصات الرقمية والذي يستضيف خلاله نجوم الفن والمشاهير الذين تركوا بصمة في الوسط الفني ويحاورهم خلال البرنامج عن أسرار وتفاصيل في حياتهم المهنية والشخصية يصرحون بها لأول مرة ويجذب البرنامج المشاهدين لإضفاء روح البساطة والخفة عليه، وأبرز ضيوفه كان المغني الشاب أمير عيد، محمد ممدوح، خالد النبوي، أحمد حلمي، محمد هنيدي، دينا الشربيني، سيد رجب وغيرهم الكثير من نجوم الفن.

تابع موقع تحيا مصر علي