عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

ابني بيتعذب.. ميار الببلاوي تستغيث: مش لاقية ليه حل| القصة كاملة

ميار الببلاوي
ميار الببلاوي

تصدرت الفنانة ميار الببلاوي محركات الأكثر بحثا على موقع جوجل الشهير وذلك بعد استغاثتها من أجل ابنها الذي يعاني من مرض نادر وخطير في المعدة، الأمر الذي جعل العديد من العديد من الجمهور وأصدقائها على مواقع التواصل الاجتماعي يتفاعلون معها.

تفاصيل مرض ابن ميار الببلاوي

نشرت ميار الببلاوي منشور على حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك ورصده موقع تحيا مصر، كتبت فيه: يارب  اشفيك يا ضنايا وعدى العمليه على خير وهون المك اسالكم الدعاء.

ميار الببلاوي 

ثم ناشدت الجمهور بحقنة معينة تريدها من أجل ابنها وغير متواجدة في السوق،، فكتبت: الله يخليكم عاوزه الحقن دى ضرورى  دخنا عليها مش لاقينها  يا وب ينجيك ياابنى  يارب انت عالم بيا مليش غيره فى الدنيا.

يارب مش لاقية حل.. ميار الببلاوي تواصل استغاثتها لابنها

وأضافت ميار الببلاوي: يارب مش لاقيه حل ابنى بيتعذب يارب استر، الالتهاب بينتشر، امى حبيبتى محتجالك اوى انا ومحمد الظروف بتبين الناس شكرا لكل الى بعتلى الحقن مكنتش لقيا واحده جاتلى ١٠ وبفضل دعواتكم  ربنا هينجيه.

ميار الببلاوي 

وكانت قد أشارت ميار الببلاوي إلى مرض ابنها، موضحة: عنده حصوة في القناة اللعابية تسبب انسداد، وعنده نوع بكتيريا مش قادرين يعرفوا من إيه،  ونسبة الصديد عالية وبياخد مضاد حيوي ودرجة الحرارة بترفع أوي بقاله 4 أيام بيتألم.

ميار الببلاوي مع بسمة وهبة 

وكانت حلت الفنانة والمذيعة ميار الببلاوي، ضيفة برنامج العرافة الذي تقدمه الإعلامية بسمة وهبة في السباق الرمضاني المنصرم 2024 وفجرت خلال الحلقة العديد من التصريحات التي أثارت جدل واسع، من بينها: دعيت على إيناس الدغيدي عشان مكنتش عايزة ألبس مايوه ومشاهدي مع عمرو عبد الجليل في فيلم ديسكو ديسكو.. مكنتش عايزاها تتعرض، كنت وقتها بنت عندها ١٩ سنة وبتشتغل مع ناس عمري ما حلمت اني أشوفهم فكنت مطيعة جدا وبعمل اللي يتقالي عليه رغم أن تربيتي مش كدة ولا تسمح بده إحنا صعايدة بس كنت عايزة الشهرة.

وتابعت ميار الببلاوي: انا وأختي بس اللي كنا صايمين في تصوير فيلم ديسكو ديسكو لأنهم كلهم كانوا بيصورو في نهار رمضان وكلهم بيشربوا بسبب تعليمات من الإخراج فمكنش ينفع يصوموا، وبعدين طلبت مني أعمل مشاهد جريئة والبس المايوه وكدة وقولتها لا بعد الفطار فزعقت ودخلت في الحمام أعيط وأحاول اضيع وقت لحد بعد الفطار.

تابع موقع تحيا مصر علي