عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد ساعات من طرحهم.. يوتيوب يحذف أغاني شيرين عبد الوهاب الجديدة

شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب

يبدوا أن الحرب لازالت مستمرة على الفنانة شيرين عبد الوهاب، فبعد ساعات من طرح أغنيتيها الجديدة قرر موقع الفيديوهات يوتيوب حذفهما على الفور، وذلك من المقرر أن يكون بسبب بلاغات خاصة بحقوق الملكية، أو بسبب مشكلاتها مع شركة روتانا للصوتيات والمرئيات.

تفاصيل أغاني شيرين عبد الوهاب الجديدة 

وكانت طرحت شيرين عبد الوهاب في مساء أمس الثلاثاء اغنيتين جديدتين عبر حسابها الرسمي بموقع يوتيوب في محاولة لاستعادة نشاطها الفني، حيث جاءت الأغنية الأولى بعنوان بتمنى أنساك، وتقول كلماتها وفقا لما رصده موقع تحيا مصر: "بتمنى أنساك زي ما أنت نسيتني في يوم بتمنى أنساك وأنسى إني حبيتك يوم.. وييجي النوم أو ييجي الموت.. بس يسكت صوت الآها والعتاب واللوم اللوم.. بتمني أنساك.. أنا بتمنى أنساك هو أنا حبيتك ليه؟ صدقت كلام أوهام.. وصحيت على نار وآلام كان قلبي وحيد مرتاح وأنت اللي مليته جراح خليتني أحبك ليه.. لما أنت محبتنيش؟ وازاي أنا بموت وتعيش وعينك بتنام؟ بتمنى تزول ملامحك من بالي تزول ولو حتى تروح بطلوع الروح مقبول بس مش معقول أتعذب على طول كل يوم بعينيك مشغول كل يوم بإيديك مقتول هو أنا حبيتك ليه؟ صدقت كلام أوهام.. وصحيت على نار وألام كان قلبي وحيد مرتاح وأنت اللي مليته جراح خلتني أحبك ليه.. لما أنت محبتنيش وازاي أنا بموت وتعيش وعينك بتنام؟ بتنااااام".

شيرين عبد الوهاب 

اغنية اللي يقابل حبيبي 

كما طرحت شيرين عبد الوهاب أيضا أغنية بعنوان اللي يقابل حبيبي وهي من تأليف الشاعر تامر حسين وألحان عزيز الشافعي، وجاءت كلماتها: اللي يقابل حبيبي سلامي أماني ليه لو بيني وبينه ايه، ده مهما كان حبيبي والبعد الله يجازيه  اللي يقابل حبيبي ياخد صورة معاه يبعتها من وراه اسرح في عيون حبيبي واحكيله عن الحياة  غريبة الدنيا ديا تقرب الحبايب وتلاقي الفرحة جاية تغرب الحبايب   لا رحمت اللي اتساب ولا ريحت اللي سايب  ربي عالم بحالي وأنه من يوم ما غاب بتحايل على الغياب لو يرجعلي حبيب نقفل للبعد باب  ياليالي ياليالي ياليالي قربيه حنني قلبه وهاتيه ومسيره في حضني يجي واحكيله حصلي اي.

شيرين عبد الوهاب تحاول استعادة نشاطها الفني 

وكان تلك الأغنيات هي الخطوة الثانية لمحاولات شيرين عبد الوهاب في استعادة نشاطها الفني، فالاولى كان بعمل حساب جديد عبر موقع التدوينات القصيرة إكس أو تويتر سابقا للتواصل مع الجمهور من خلاله بعدما أغلقت جميع صفحاتها الاولى.

تابع موقع تحيا مصر علي