عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بدعي لكم بدموع القلب والعين.. عايدة رياض وصلاح عبد الله يودعون منتجين حادث الضبعة

صلاح عبد الله وعايدة
صلاح عبد الله وعايدة رياض

حرص كل نجوم الوسط الفني على توديع الـ 4 منتجين ضحايا حادث سير في طريق الضبعة وهم حسام شوقي، فتحي إسماعيل، محمود كمال، وتامر فتحي، حيث غيم الحزن في الوسط الفني بعد خسارة 4 قامات من شركة الإنتاج سينرجي.

عايدة رياض ترثي منتجين حادث الضبعة

نشرت الفنانة عايدة رياض رسالة وداع مؤثرة وحزينة عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام، لوفاة كل من حسام شوقي، فتحي إسماعيل، محمود كمال، وتامر فتحي، رصده لكم موقع تحيا مصر، وقالت: "قلبي موجوع وحزين جدًا النهاردة فقدنا 4 من أعز وأحب الناس 4 كانوا جزء من حياتنا وصنعوا لحظات ماتتعوضش".

وفاة منتجين شركة سينرجي

وعبرت عايدة رياض عن حزنها لفقدها هؤلاء المنتجين وقالت: "كانوا أكتر من مجرد منتجين كانوا عيلة، أصحاب وناس شاركتنا في رحلتنا الفنية وكأنهم جزء من كل نجاح حققناه، حسام شوقي كان الشخص اللي دايما بيدعم الكل بحب وحنان وكانت ابتسامته تضيف بهجة في كل مكان فيه".

عايدة رياض: فتحي إسماعيل رمز للإخلاص والعمل الجاد

ومن جانبها، تحدثت عن فتحي إسماعيل وقالت: "كان رمز للإخلاص والعمل الجاد ووجوده بيدي طاقة إيجابية للكل حواليه، ومحمود كمال كان هو الشخص اللي عمره ما ساب حد في ضيقة كان دايما واقف جنب الكل زي الأخ الكبير اللي كلنا بنلجأ له، أما تامر فتحي كان طاقة من الإبداع والحيوية وكان بيعرف إزاي يحول أي فكرة صغيرة لنجاح كبير".

واختتمت عايدة رياض رسالتها وقالت: "اليوم فقدنا جزء من روحنا فقدنا ناس مش هنقدر نعوضهم لكن هيفضلوا دايما في قلوبنا وعقولنا وذكرياتهم الجميلة مش هتموت أبدًا ربنا يرحمهم ويجعل مثواهم الجنة وربنا يصبر قلوبنا على الفراق ده".

صلاح عبد الله يودع المنتج تامر فتحي

وفي نفس الوقت نشر الفنان صلاح عبد الله رثاء لوفاة المنتج تامر فتحي عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام، وقال: "يعني خلاص يا تامر مش هترد عليا وتقولي في إيه يا عم صلاح؟ ونناكف في بعض ونضحك تامر يا بني يا صاحبي وحبيبي وجدع يا مخلص يا مؤدب يا محترم".

واختتم صلاح عبد الله حديثه قائلًا: "كنت وستظل الأقرب لقلبي وماتنساش يابني تسلملي على حبايبك وحبايبي التلاتة حسام وفتحي ومحمود وقولهم عم صلاح كل شوية بيقرأ لكم الفاتحة وبدعيلكم بدموع القلب والعين في رعاية الله يا بني هتوحشني قوي قوي يا تامر".

ياسمين صبري تودع منتجين حادث الضبعة

والجدير بالذكر، نشرت الفنانة ياسمين صبري أستوري عبر حسابها الرسمي بموقع الإنستجرام وطلبت الدعاء لمنتجين حادث الضبعة، وقالت: "نسألكم الدعاء في يوم الجمعة إنا لله وإنا إليه راجعون حسام شوقي، فتحي إسماعيل، تامر فتحي، محمود كمال، يارب صبر حبايبهم وعائلتهم".

تابع موقع تحيا مصر علي