عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

عاجل| وفاة المنتج تامر فتحي الناجي الوحيد من حادث المنتجين في الضبعة

المنتج تامر فتحي
المنتج تامر فتحي

رحل عن عالمنا منذ قليل المنتج تامر فتحي، الناجي الوحيد من حادث السير المروع على طريق الضبعة والذي راح ضحيته في الساعات الماضية كلا من المنتجين حسام شوقي ومحمود كمال وفتحي اسماعيل وفجع الوسط الفني لوفاتهم.

وفاة المنتج تامر فتحي 

ورحل المنتج تامر فتحي رغم نجاته من الحادث ونقله إلى المستشفى لكن إصابته كانت بالغة للغاية فلم يتمكن من البقاء على قيد الحياة ورحل عن عالمنا منذ دقائق قليلة في العناية المركزة، وذلك وفقا لما رصده موقع تحيا مصر.

وفاة المنتج تامر فتحي 

وحرص على نعي المنتج تامر فتحي كلا من النجوم أمير كرارة، لقاء الخميسي أحمد فهمي هشام ماجد، سيمون، وإيمان السيد وعدد آخر من النجوم.

وفاة المنتجين حسام شوقي ومحمود كمال وفتحي 

وكان قد تعرض المنتج تامر فتحي إلى جانب كلا من المنتجين حسام شوقي ومحمود كمال وفتحي اسماعيل إلى حادث سير مروع على طريق الضبعة أدى إلى وفاة الثلاث منتجين على الفور ونجى تامر فتحي لفترة قليلة ليتوفى هو الآخر ولازالت أسر المتوفين في انتظار جثمانهم لأداء صلاة الجنازة عليهم في مركز كفر الزيات بمسقط رأسهم ولكن لم تصل الجثامين حتى الآن.

نجوم الفن ينعون المنتجين حسام شوقي ومحمود كمال وفتحي اسماعيل بكلمات مؤثرة 

وحرص عدد كبير من نجوم الفن على نعي المنتجين حسام شوقي ومحمود كمال وفتحي اسماعيل بكلمات مؤثرة، فكتب السيناريست عمرو محمود ياسين: فراقكم المفاجئ صادم وحزين ومش قادر استوعب هول الخبر، بينا عشرة وشغل وذكريات وحياة وفي لحظة انتهى كل شيء، سبحان من له الدوام ربنا يصبر أسرتكم وأحبائكم.

وفاة المنتجين حسام شوقي ومحمود كمال وفتحي اسماعيل 

بينما كتب المخرج مرقس عادل: يا وجع القلب، أنا مصدوم ومش فاهم، ومش عارف استوعب، إمبارح بليل لسه مكلمني فتحي إسماعيل في التليفون وبنهزر ولسه بيحلم، ومن كام يوم قاعدين بنتكلم عن بكرة والمستقبل ولسه بتكلم مع أستاذ حسام وبندردش في بكرة، واللي جاي ومش عارف أنسى كلمة متقلقش يا دكتور، ولا كلمة واحشني يا دكتور، ومتتعبنيش معاك هتعملي فيها مش عارف إيه، محمود كمال الطيب المحترم اللي دايما كان بيسأل عليا بكل ود وحب واحترام، حقيقي مصدوم هتوحشوني أوي، أشهد قدام الله كنتم أجمل وأجدع وأرجل الناس.

 

تابع موقع تحيا مصر علي