عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

شيرين عبد الوهاب صوت مصر ولكن بتكره الناس فيها.. والفن مالوش أمان |أبرز تصريحات سيد صادق

تصريحات سيد صادق
تصريحات سيد صادق

أكد الفنان سيد صادق أنه حقق أغلب أحلامه والتي من ضمنها حضور خطوبة حفيدته، كما تحدث عن أزمة شيرين عبد الوهاب الأخيرة مع حسام حبيب ومطالبها بالتركيز على أعمالها الفنية.

سيد صادق: حضرت خطوبة حفيدتي وأتمنى حضور خطوبة أحفادها

تحدث الفنان سيد صادق عن تحقيق أحلامه من خلال كاميرا تحيا مصر، وقال: "حققت كتير من أحلامي زي أني عايش لدوقتي الحمدلله وعندي أولادي في مدارس كويسة وأحفادي كمان، ولكن الأحلى أني حضرت خطوبة حفيدتي وأتمنى أني أحضر خطوبة أحفادها".

تصريحات سيد صادق 

سيد صادق: بكافح بقالي 60 سنة وابني مؤلف عظيم

ومن جانبه، كشف سيد صادق مشوار كفاحه الذي استمر لمدة 60 سنة، وقال: "بكافح بقالي 60 سنة الحمدلله ملتزم في كل حاجة بخاف من المرض ربنا يستر علينا ويعافينا، والعبرة مش بس أني أكون ناحج ولكن لازم يكون اللي معايا ناجحين".

وتابع سيد صادق قائلًا: "ابني لؤي السيد مؤلف عظيم من الجيل الجديد ومن المؤلفين المحترمين، وفيلم رامي الاعتصامي من تأليف ابني من 2009 وبقيس نجاحي بنجاح أولادي".

شيرين عبد الوهاب: هي صوت مصر وبتكره الناس فيها

وأشار سيد صادق إلى أزمة شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب، وقال: "شيرين عبد الوهاب هي صوت مصر وبحب أسمعها وكلها إحساس إنسانة طبيعية وحلوة ولكن هي بتكره الناس فيها"، ووجه لها رسالة وقال: "حابب أقولها يا شيرين أنتي إنسانة حلوة وعظيمة وكلك إحساس".

سيد صادق 

وتابع سيد صادق قائلًا: "سمعت الأيام دي أنك بتركزي في شغلك أرجو أن الكلام ده مظبوط عايزين نسمع الجديد منك لأنك من الأصوات اللي فيها شجن والواحد بيحس بوجوده وبيحب يسمعك".

سيد صادق: الفن مالوش أمان

وعلى صعيد آخر، وجه سيد صادق رسالة لكل من يعمل في الوسط الفني، وقال: "بنصح أي فنان أن ياخد باله في الأول مش في الآخر أن يكون في شغل جنب التمثيل حاجة تساعده لما يكبر لو بعد شوية عن الفن لأن الفن مالوش أمان".

واختتم سيد صادق قائلًا: "كنت ماشي في الشارع وعديت من على كمين ولابس نظارة وطاقية وأمين الشرطة طلب الرخص ولما قلعت النظارة والطاقية عرفني ودي حاجة حلوة جدًا ولو بدخل أي مصلحة أو مكان بكون أنا في أول الطابور".

تابع موقع تحيا مصر علي