عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بنحضر للمداح 5 وهيكون أعلى من اللي فات.. وبتمنى نقدم التجربة الدنماركية 2| أبرز تصريحات خالد سرحان

أبرز تصريحات خالد
أبرز تصريحات خالد سرحان

كشف الفنان خالد سرحان عن تحضيره للجزء الخامس من مسلسل المداح، وعبر عن أمنيته في تقديم فيلم التجربة الدنماركية 2، من خلال لقاءه ببرنامج عيش صباحك عبر شبكة راديو نجوم إف إم.

خالد سرحان: كل الناس عايزين جزء جديد من المداح

تحدث خالد سرحان عن نجاح مسلسل المداح من خلال برنامج عيش صباحك، رصده لكم موقع تحيا مصر، وقال: "كل الناس عايزين جزء جديد من المسلسل لكن الموضوع صعب إنك لازم تعمل حاجة أعلى من اللي فات وده الصعب في موضوع الأجزاء لأنك لازم تقفل حلو".

أبرز تصريحات خالد سرحان 

وأضاف خالد سرحان قائلًا: "موضوع المسلسل شائك ولو مش مقنع 100% هيقلب كوميدي، لكن إحنا بنحضر كويس وبننتج كويس والمؤلفين بيبحثوا كتير وبيقدموا حاجات بين السطور خلال المشاهد".

خالد سرحان: عملت الأجزاء كتير ومتعود عليها

وعن تجربة الأعمال ذات الأجزاء أكد خالد سرحان أنه قام بها من قبل، وعلق قائلًا: "عملت الأجزاء كتير في العيادة ويوميات زوجة مفروسة فأنا متعود على ده وإني أشتغل على الأجزاء، لأن ساعات بيبقى حد بيستغل بس نجاح الجزء الأول وما يعملش حاجة جديدة فكده ده بيبقى بيخدع الجمهور".

خالد سرحان: شخصية حسن هي نقطة في بحر

أما عن شخصيته في مسلسل المداح قال خالد سرحان: "شخصية حسن هي نقطة في بحر لأنها بتاعت الضحك جوه مسلسل رعب وعشان تظبط ده ما ينفعش تمشي على نفس النمط خلال كل الأجزاء ولازم يبقى الكوميديا من جوه الموقف نفسه".

خالد سرحان عن حريم كريم 2: مبهج وفيه ضحك كتير

ومن جهة أخرى، تحدث خالد سرحان عن مشاركته في حريم كريم 2 ، وقال: "هو فيلم مبهج وفيه ضحك كتير وهو متصل بالجزء الأول، وإحنا عالجنا كل حاجة وعملناه لما هم كبروا وولادهم كبروا، ولو اتفرجت على الأول والتاني بعده هتحس إنهم نفس الشخصيات بعد ما كبروا، والهدف الأساسي كان النوستالجيا ومخاطبة الجيل اللي مرتبط بالجزء الأول".

تصريحات خالد سرحان 

خالد سرحان: أتمنى تقديم التجربة الدنماركية 2 

وأشار خالد سرحان عن أمنيته في تقديم التجربة الدنماركية 2 مع الزعيم عادل إمام، وقال: "أحب نعمل له جزء تاني والأبطال موجودين والأستاذ عادل موجود ربنا يديله الصحة، هو اللي اكتشفني ودعم نجوم كتير هو أسطورة كبيرة وصعب تكرارها وربنا يديله العمر".

تابع موقع تحيا مصر علي