عاجل
الأحد 08 سبتمبر 2024 الموافق 05 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

التحفظ على منقولات «مسلم» بسبب حكم نفقة لـ طليقته

مسلم
مسلم

كواليس جديدة عن مطرب المهرجان مسلم حيث تحفظت أجهزة الأمن على المنقولات الزوجية الخاصة به في منزله بالتجمع الأول ويرصد موقع تحيا مصر التفاصيل الكاملة في الواقعة.

التحفظ على المنقولات الزوجية لـ مسلم

حيث تحفظت الأجهزة الأمنية على المنقولات المنزلية الزوجية الخاصة بـ مطرب المهرجان مسلم وذلك بسبب قيامه بعدم دفع متجمد نفقة قيمته 160 ألف جنيه، وقامت أجهزة الأمن بالتنسيق مع تنفيذ الأحكام بالتحفظ على المنقولات.

حيث كانت محكمة الأسرة بالتجمع الخامس قضت فى أبريل الماضى، بإلزام مؤدى المهرجانات مسلم، بدفع 5 آلاف جنيه مصري شهريًا، كأجر مسكن لطليقته ونجله، بالإضافة لمصروفات شهرية بقيمة 10 آلاف جنيه، كنفقة لصغيره مالك.

مسلم يعلن فسخ خطوبته 

وكان مطرب المهرجان مسلم كتب منشورا في منتصف يوليو الماضي قال فيه محتاج أقول حاجة يمكن مش حتكون مهمة قوي للناس دلوقتي لأن حاسس أن الناس زهقت من الموضوع ده بس حبيت اوضح علشان رديت ضميري قدام ربنا، تم فسخ خطوبتي من يارا تامر.

واستكمل مسلم في منشوره، أتمنى لي حياة جميلة ونجاح واستمرار لأن، حاولنا كثير وأنا خسرت كثير قوي من حياتي وقتي قصاد التجربة دي وفشلت والحمد لله بحمد ربنا انه بين لي كل حاجة تخليني أبقى في حالي وبعد وأسف لنفسي مرة ثانية والمرة دي بجد تعلمت الدرس شكرا المرادي اتقفل الموضوع نهائي.

مسلم يكشف تفاصيل محاولة خطف خطيبته

وسبق وأن نشر مطرب المهرجانات مسلم، مقطع فيديو قصير كشف من خلاله تفاصيل محاولة اختطاف خطيبته بواسطة سائق أوبر، وقال مسلم، عبر ستوري حسابه الرسمي بتطبيق إنستجرام: «يا جماعة أنا بحرص كل اللي بيتعاملوا مع أوبر محدش يتعامل معاه لأن مشاكله كترت وخطيبتي كانت جيالي مكان وقعد يطول بيها بيها وعدى المكان وطلعت وراه لولا أني وقفته بالعربية والحمدلله رجعت بالسلامة».

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال مسلم أغنية لا أبالي التي طرحها بالتعاون مع المطرب محمود العسيلي، وجاءت كلمات الأغنية: مشيت وقالت عياري فالت يعني أنا جاحد وغلطت جامد ما تشوفي غيري في ألف واحد لا أبالي راحت وسابت مش فارقة عادي لا شمس غابت دي طالعة عادي حبينا عادي واتسابنا عادي لا أبالي لاء لاء لاء مش مهم مين بدأ حتى لو القلب رق مش هنرجع تاني لاء مش مهم العيب في مين راح الحلو هييجي حلوين والعيب فينا إحنا موافقين إيه فرق لا أبالي عياري فالت وابن لذينة لو قلبي جاحد ربك يهدينا العيب ماليكم وتقولوا فينا لا أبالي أنتوا في مدينة وإحنا في مدينة لو كله معانا طب مين علينا واللي باعونا كانت خدمة لينا لا أبالي لاء لاء لاء في داهية مش فارق حد إحنا شبعنا فيها زق فإحنا الصح وأنتوا لاء مش فارقلي ومش حوار مش شايف نرجع للفار قلبي اتخنق لا أبالي.

تابع موقع تحيا مصر علي