عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

مي كساب عن شيماء سيف: شوفتها مش مرتاحة بسبب وزنها.. وهي من عمالقة الكوميديا

تصريحات مي كساب
تصريحات مي كساب

حلت مي كساب ضيفة على برنامج الراديو بيضحك للإعلامية فاطمة مصطفى، وتحدثت عن دعمها للفنانة شيماء سيف وتشجيعها لإجراء عملية التكميم لإنقاص وزنها، كما أشادت بأدائها التمثيلي، مشيرة إلى أنها من عمالقة الكوميديا في هذا الجيل.

مي كساب: شوفت شيماء سيف مش مرتاحة

كشفت مي كساب كواليس دعمها لشيماء سيف حتى تجري عملية التكميم، في برنامج الراديو بيضحك، رصده لكم موقع تحيا مصر، وقالت: "روحت لشيماء سيف ضيفة شرف في مسلسل ألف حمدالله على السلامة، وإحنا بنعمل المشهد شوفتها مش مرتاحة وحكيت لي موضوع رجلها".

أبرز تصريحات مي كساب عن شيماء سيف 

وأضافت مي كساب قائلة: "وقتها كانت وصلت لوزن أكتر ما كانت في مسلسل أحلام سعيدة، وأنا من الناس اللي كانت خايفة من العملية الموضوع مكنش سهل بالنسبة لي أني أخد قرار كبير زي ده".

مي كساب: رشحت لشيماء سيف دكتوري لأني ارتحت معه

ومن جانبها، أكدت مي كساب أنها ساندتها في عملية التكميم وقالت: "العملية بتهذبك غذائيًا عشان كده قولت لشيماء متخافيش وانا هفضل معاكي وحكيت لها كل اللي حصلي من يوم العملية، رشحت لها نفس الدكتور اللي عمل لي العملية لأني جربته وارتحت معه، قولت لها لازم تعمل العملية عشان صحتها مش عشان أي حد".

مي كساب تكشف كواليس دعمها لشيماء سيف 

مي كساب: شيماء سيف كوميديانة من طراز خاص

وأشادت مي كساب بموهبة شيماء سيف وقالت: "كوميديانة من طراز خاص خفة دمها دي مش موجودة، ومفيش حاجة اسمها خسرت نص كاريزمتها أهم حاجة صحتها، زي ما عندنا عمالقة في الكوميديا زمان شيماء سيف من عمالقة الكوميديا في الجيل ده".

واختتمت مي كساب حديثها أنها تحاول إقناع شيكو ومعتز التوني لإجراء عملية التكميم لإنقاص وزنهما، حيث أن مي كساب أكدت أنها تنصح كل من تحبهم بإجراء هذه العملية لحل مشكلاتهم نهائيًا.

وعلقت مي كساب قائلة: "الناس متعرفش إحنا عيشنا إيه وسهل عليهم التعليق والكلام والأحكام، طول الوقت بقول لشيكو ومعتز التوني يحاولوا يعملوا العملية بس هو بيرفضوا".

تابع موقع تحيا مصر علي