عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

مروة صبري تساند البلوجر هدير عبد الرازق بعد الفيديو الخادش للحياء : ارحموها

هدير عبد الرازق
هدير عبد الرازق

هاجمت الإعلامية مروة صبري، كل من شارك في تداول الفيديو الشهير الخادش للحياء للبلوجر هدير عبد الرازق، والذي تسبب في أزمة كبيرة لها، وكانت على وشك التخلص من حياتها، وإصابتها بالاكتئاب.

مروة صبري تساند البلوجر هدير عبد الرازق في أزمتها 

وقالت الإعلامية مروة صبري، في برنامج قعدة ستات، على قناة ألفا والذي رصده موقع تحيا مصر، «انا مشفتش اخلاق كدا، احنا المفروض عندنا رجالة مصريين عندهم نخوة، المفروض أن دي زي اختكم، بغض النظر عن اللي هي بتقدمه، أنا مش بدافع عنها في كل شيء، أنا بدافع عن فكرة ازاي احنا بنفضح بعض كدا، ازاي بقينا بنفرح، وبنتاجر بفضيحة حد، أنا مشفتش كدا في حياتي، خلي عندك اخلاق خليك انسان محترم، واعرف انك لو عملت كدا في حد ايا كان هو مين حتى لو عندك خصومة معاه والله العظيم هتتردلك».

وتابعت مروة صبري، «ارحموا هدير عبد الرازق، ارحموا اي حد شبه هدير، واي فضيحة تشوفوها، كأنكم مشفتهاش وتمسحوها من موبايلاتكم، امسحوا الفيديو ده من الموبايلات، لانه عمال ينتشر بشكل كبير، ارحموا البنت، هي قالت إنه كان جوزها، ومنه لله لو هو اللي صورها أو نشر الفيديو».

هدير عبد الرازق تدافع عن نفسها

وقامت البلوجر هدير عبد الرازق بالدفاع عن نفسها في فيديو سابق عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، رصده موقع تحيا مصر«أنا محتاجة منكم إنكم تسمعوني وإنكم تشيروا اللايف لأن زي ما الناس كلها شافت اللي حصل، أنا برضه محتاجة إن الحاجة اللي هقولها توصل للعالم كله».

وتابعت، «طبعا كلكم عارفين المشكلة اللي حصلتلي، واللي مريت بيه الفترة اللي فاتت، وبالنسبة الترند اللي طالع باسمي  اليومين دول، طبعا شكلي باين اني مش أحسن حاجه، وسمعتي مبقتش موجودة اصلا، وحياتي شبه اتدمرت».

واكدت أن تم القبض عليها من قبل بسبب طريقة المحتوى الذي تقدمه وليس بسبب الفيديو المنتشر عبر صفحات التواصل الاجتماعي للصور والفيديوهات انستجرام وفيسبوك، «الشخص الظاهر معايا في الفيديو ده جوزي، أهو اللي كان معايا وأدي الحظاظة اللي في إيده اللي كانت ظاهرة في الفيديو، أنا بيجيلي عروض كتير غلط بس أنا مبعملش حاجة».

تابع موقع تحيا مصر علي