عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

هنا الزاهد تبكي على الهواء أثناء حديثها عن والدها: كان نفسي يكون قريب مننا

هنا الزاهد
هنا الزاهد

حلت الفنانة الشابة هنا الزاهد ضيفة على برنامج صاحبة السعادة تقديم الفنانة إسعاد يونس، وتحدثت هنا الزاهد خلال اللقاء للمرة الأولى عن والدها الفذي لم تتحدث عنه من قبل، وجاء حديث هنا الزاهد عن والدها صادم للمشاهدين والجمهور، ونرصد في السطور التالية أبرز تصريحات هنا الزاهد عن والدها.

هنا الزاهد

هنا الزاهد تتحدث عن والدها: عنده عيلة تانية.. وكان نفسي يبقى قريب مننا

كشفت الفنانة هنا الزاهد عن تفاصيل في حياتها الشخصية للمرة الاولى في لقاء تلفزيوني، حيث تحدثت هنا الزاهد عن والدها وصرحت تصريحات جاءت مفاجئة للجمهور ولمشاهدين البرنامج، وتعد هذه هي المرة الأولى التي تتحدث فيها عن الزاهد عن والدها وتكشف عن تلك التفاصيل في حياتها، وقالت في تصريحاتها التي يرصدها موقع تحيا مصر: “بابا موجود وكان موجود معايا يوم فرحي وفي ناس كتير متعرفش كده وفاكرينه مش موجود، بس هو مش قريب مننا كان نفسي يكون قريب، وانا في المدرسة كنت بخاف أعمل حاجة غلط عشان لو جالي استدعاء ولي أمر هو مش هيجي، وكان نفسي لما أحب حد أروح أخد رأيه ويقولي شايفه كويس ولا لأ كان هيكون ليه نظرة تانية غير أمي وأوقات ببقى عايزة أشتكيله منها”.

وتابعت هنا الزاهد حديثها مشيرة غلى موقف استحضرها من حفل زفاف نجلة صلاح عبد الله، وقالت: “في فرح بنت صلاح عبدالله كنت شايفاه بيعيط عشان بنته بتتجوز وهتسيبه بحرقة، وقفت على جنب قعدت أعيط وكنت حاسه إني نفسي أعيش الاحساس ده.. لكن في النهاية هو إنسان كويس ربنا يخليله أسرته لكن انا افتقدت مشاعر الأبوة وكان نفسي أستفاد منه لأنه إنسان مثثقف جدًا”.

هنا الزاهد

بالدموع.. هنا الزاهد توجه رسالة إلى والدها

طلبت الفنانة إسعاد يونس من الفنانة هنا الزاهد أن توجه رسالة إلى والدها وكأنه متواجد أمامها، وتأثرت هنا الزاهد بذلك وبالفعل وجهت رسالة إلى والدها والدموع في عيونها وقالت: “كان نفسي تكون معايا في كل فترات حياتي، وتسمع كل اللي جوايا لأنك مثقف وكنت هستفاد منك كتير ومن خبرتك وتجاربك.. أنا مفتقداك أوي وكان نفسي تقولي لأ على الحاجات الغلط اللي بعملها وكان نفسي تحضر نجاحاتي أنا لحد دلوقتي بكون مستنية مكالمتك بعد كل عمل ليا عشان تقولي رأيك”.

هنا الزاهد تتحدث عن طلعت زكريا: عوضنا الأبوة لكن مش 100%

تحدثت هنا الزاهد خلال حوارها عن الفنان الراحل طلعت زكريا والذي نشات في منزله وعاشت معه حوالي 13 عامًا، وأكدت هنا الزاهد على المجهود الذي قام به معها ومع شقيقاتها، وقالت هنا الزاهد: “كان نفسي أحس احساس الأبوة، الله يرحمه طلعت زكريا عوضني الحتة دي لكن مش 100%، لما كان بيقعد أميمة على رجله فيس النهاية هي بنته حبيبته الأقربله كنت بغير وبقول يابختها.. لكن هو اداني حب كبير أنا واخواتي وربانا وتعب معانا”.

تابع موقع تحيا مصر علي