عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

سمعتي مبقتش موجودة .. تعليق البلوجر هدير عبد الرازق بعد تسريب فيديو خادش للحياء (القصة الكاملة)

هدير عبد الرازق
هدير عبد الرازق

تصدرت البلوجر هدير عبد الرازق صفحات التواصل الاجتماعي فيس بوك وانستجرام، وذلك بعد انتشار عددا من الفيديوهات الخادشة للحياء وتحرضها على الفسق والفجور، وتعرضت فورا للهجوم الحاد على السوشيال ميديا بسبب ظهورها بأوضاع مثيرة للجدل مع رجل.

رد البلوجر هدير عبد الرازق على الفيديو المنشور على السوشيال ميديا

وقامت البلوجر هدير عبد الرازق بالدفاع عن نفسها في فيديو عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، رصده موقع تحيا مصر«أنا محتاجة منكم إنكم تسمعوني وإنكم تشيروا اللايف لأن زي ما الناس كلها شافت اللي حصل، أنا برضه محتاجة إن الحاجة اللي هقولها توصل للعالم كله».

تعليق هدير عبد الرازق عبر حسابها انستجرام  

وتابعت، «طبعا كلكم عارفين المشكلة اللي حصلتلي، واللي مريت بيه الفترة اللي فاتت، وبالنسبة الترند اللي طالع باسمي  اليومين دول، طبعا شكلي باين اني مش أحسن حاجه، وسمعتي مبقتش موجودة اصلا، وحياتي شبه اتدمرت».

تعاطف رواد السوشيال ميديا مع هدير عبد الرازق 

واكدت أن تم القبض عليها من قبل بسبب طريقة المحتوى الذي تقدمه وليس بسبب الفيديو المنتشر عبر صفحات التواصل الاجتماعي للصور والفيديوهات انستجرام وفيسبوك، «الشخص الظاهر معايا في الفيديو ده جوزي، أهو اللي كان معايا وأدي الحظاظة اللي في إيده اللي كانت ظاهرة في الفيديو، أنا بيجيلي عروض كتير غلط بس أنا مبعملش حاجة».

تعاطف رواد السوشيال ميديا مع البلوجر هدير عبد الرازق 

وأشارت، «ربنا اداني فرصة جديد عشان اصلح من محتوايا، سواء كنت هكمل كبلوجر أو لا، بس انا مكنتش هكمل في السوشيال ميديا ومكنتش هتشوفوني تاني».

زواج هدير عبد الرازق وحمدي عاشور

وفي نهاية 2023، سادت حالة من الجدل حول زواج هدير عبد الرازق، من شاب يدعى حمدي عاشور، حيث أعلنت من خلال عدد من مقاطع الفيديو على حسابها في تيك توك، تظهر فيه مرتدية فستان زفاف، مؤكدة أنهما عقد القران.

وشكك المتابعين، في زواج هدير وحمدي، وأن ما تفعله من أجل تصدر التريند، خاصة وأنها تظهر من دون ميكاج ولا معازيم، حيث ظهر الاثنان بمفردهما.

القبض على البلوجر هدير عبد الرازق 

وكان انتشر للبلوجر هدير عبد الرازق خلال الفترة الماضية عدد كبير من الفيديوهات المخلة تحث على الفسق على مواقع التواصل الاجتماعى المختلفة ما دفع رجال الشرطة لفحص الفيديوهات وتتبع مصدرها والقبض على البلوجر هدير عبد الرازق.

ونجحت الأجهزة الأمنية فى تحديد مكان البلوجر هدير عبد الرازق وتم القبض عليها بتهمه بث فيديوهات خادشة وتحث على الفسق عبر السوشيال ميديا ، وإحالتها للنيابة العامة لمباشرة التحقيقات.

تابع موقع تحيا مصر علي