عاجل
السبت 05 أكتوبر 2024 الموافق 02 ربيع الثاني 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

فرحة عمري.. لقطات من استعداد مفيدة شيحة لعقد قران ابنتها الليلة

مفيدة شيحة وابنتها
مفيدة شيحة وابنتها

كشفت الإعلامية مفيدة شيحة عن استعدادها للاحتفال بعقد قران ابنتها في مساء اليوم الجمعة، حيث نشرت مجموعة من الفيديوهات عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات تبرز من خلالها فرحتها الكبيرة بابنتها.

مفيدة شيحة تستعد لعقد قران ابنتها 

وظهرت مفيدة شيحة في الفيديوهات التي رصدها موقع تحيا مصر وهي تحتفل بفرحتها بابنتها، حيث كانت تضع بعض لمسات المكياج استعدادا للحفل أمس وظهرت وهي ترقص مع ابنتها على بعض أنغام الأغنيات، وظهر زوج ابنتها وعلقت عليها: "عقبال ولادكم"، كما ظهرت وهي ترقص بلدي أيضا وكتبت على الفيديو قائلة: النهاردة فرحة عمري.

مفيدة شيحة تستعد لعقد قران ابنتها 

خطوبة ابنة مفيدة شيحة 

وكانت احتفلت مفيدة شيحة بخطوبة ابنتها في ديسمبر الماضي، حيث نشرت صور من الخطوبة وعلقت عليها، قائلة: اكتشفت الفترة اللي فاتت إن الاختيار التاني هو الأفضل و الأنضج و الأقوى و الانجح وهو ده اللي شجعت بنتي عليه، أنا فرحانة أوي بيكم يا حبايبي وبإن بقى عندي إبن .. علمتوني إن الحب الحقيقي ملوش حدود.

مفيدة شيحة تستعد لعقد قران ابنتها 
مفيدة شيحة تستعد لعقد قران ابنتها
مفيدة شيحة تستعد لعقد قران ابنتها

وكانت قد أثارت ابنة مفيدة شيحة الجدل بتصريحاتها الأخيرة والتي قالت فيها: تالراجل إمكانياته محدودة جدا.. والسوشيال ميديا تأثيرها على الست بقى أكثر وعيا، الست بقت تعرف حقوقها وتعرف أيه اللي ليها وتعرف اللي عليها، ودا من السوشيال ميديا الصح، فالستات اللي بتتابع الناس الصح، بياخدوا أفكارهم وبياخدوا تجاربهم صح، والستات اللي بتتابع الناس بهلوانية الطباع أكيد مش بيستفيدوا بحاجة.

ابنة مفيدة شيحة تعلق أزمة اسعار الساحل الشمالي 

وكانت قد علقت ابنة مفيدة شيحة على أزمة أسعار الساحل الشمالي حيث قالت في تصريحات تليفزيونية: ماحدش بيضِّرب على إيده، مش لازم أجبر أي شخص يروح يصيف في الساحل.. الساحل أسعاره غالية، الحل هو الالتزام بمقدرتنا المالية وعدم الاستسلام لهذه الأسعار.

تصريحات مفيدة شيحة عن حلا شيحة

وعلى صعيد أخر، حرصت الإعلامية مفيدة التعليق على عودة الفنانة حلا شيحة للتمثيل مرة أخرى بعد الاعتزال، وذلك خلال حلقة من برنامج الستات المذاع على شاشة تلفزيون قناة النهار، وقالت مفيدة شيحة: حلا شيحة غلطت مرتين، تعترض وتقول بعد ما الجمهور بيصدق مش لاعبة الفن حرام وكأنه حرام، كل الناس عارفة انك طيبة، ولكن الجمهور والمتابعين محتاجين أن يثقوا فيكي.

واستكملت: والثقة تحتاج لشخص قوي، ويقدر يواجه، ويا صديقتي العزيزة كل واحد فينا ممكن يعدي بوقت صعب، لكن اللي أنتي عملتيه في حياتك هو مجموعة قرارات غلط، ومتضيعيش نفسك، الفن مش لعبة وكل الناس عارفة أنك موهوبة وملتزمة وطيبة ولازم تدي الناس انطباع انك قوية ويجب أننا نحس أنك راجعة الفن عن اقتناع.

تابع موقع تحيا مصر علي