عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد أنور ينشر استغاثة صحفي فلسطيني له: محتاجين فلوس وياريت مؤسسه تتبنى الموضوع

محمد أنور
محمد أنور

نشر الفنان محمد أنور استغاثة صحفي فلسطيني به منذ قليل، يطالبه بتوصيل صوته لأكبر عدد من الجمهور بأنهم لا يحتاجون إلى معونات، إنما يحتاجون إلى أموال بسبب زيادة أسعار البضائع بشكل مبالغ فيها.

محمد أنور ينشر استغاثة صحفي فلسطيني له 

وشارك محمد أنور رسائل الصحفي عودة عودة له عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام في منشور رصده موقع تحيا مصر منذ قليل، قال فيه: ده الصحفي عوده عوده صحفي فلسطيني من غزه كلمني انه نفسه اوصل صوته للناس في مصر يمكن ربنا يجعلنا سبب في رفع بعض المعاناه عن اخواتنا في فلسطين لانه مهما نقدم من مساعدات مستحيل يبقي اي شئ قدام انهم بيقدموا ارواحهم فداء لتحرير بلادهم.

منشور محمد أنور

محمد أنور: أهالي غزة مش محتاجين مساعدات عايزين فلوس 

وتابع حديثه، قائلا: هو بيقول انهم مش محتاجين مساعدات عينيه لانها مش بتوصل هما محتاجين فلوس لان البضاعه موجوده بس غاليه جداا علي الناس انا كلمته في التليفون وفهمت منه كل حاجه واستأذنته اني انزل جزء من الشات اللي بينا وفيه فويس فالاخر هو بيوضح فيه كل حاجه.

محمد أنور 

بطلب بس من الناس اللي في السوشيال ميديا انهم لو حابين يتأكدو هحط الاكونت بتاعه هنا وهل ارسال فلوس مش بضاعه عن طريق شخص مش مؤسسه ده شئ قانوني ولا لا ويارب يطلع قانوني ونفسي حد او مؤسسه كبيره تتبني الموضوع ده وتتواصل معاه تحيا فلسطين وربنا ينصرهم علي العدو الصهيوني.

محمد أنور يروج لفيلم جوازة توكسيك 

وكان قد روج محمد أنور لفيلم جوازة توكسيك والذي يخوض بطولته إلى جانب نخبة من نجوم الفن من بينهم ليلى علوي وبيومي فؤاد، ملك قورة، تامر هجرس، جوهرة وعدد آخر من ضيوف الشرف، وهو من تأليف لؤي السيد، وإخراج محمود كريم.

وتدور أحداث فيلم جوازة توكسيك في إطار كوميدي حول قصة حب "فريدة وكريم"، التي بدأت بسوء تفاهم في دبي، لتمر بعدها برحلة من الصراعات بعودتهما إلى مصر، بعد تدخل الأهل، حيث ينتمي كل منهما إلى خلفية اجتماعية مختلفة تماما عن الآخر، وهو ما يخلق الكثير من المفارقات الكوميدية. 

ومن المقرر عرض فيلم جوازة توكسيك في يوم 3 من شهر يوليو الجاري في مصر والوطن العربي، ومن المتوقع أن يحقق العمل نجاحات كبيرة في فترة عرضه.

تابع موقع تحيا مصر علي