عاجل
الجمعة 18 أكتوبر 2024 الموافق 15 ربيع الثاني 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد واقعة دهسه لأحد الأشخاص.. عصام صاصا في أول ظهور بعد عودته لعمله بحفل في الامارات

عصام صاصا
عصام صاصا

أحيا مطرب المهرجانات الشعبية عصام صاصا في مساء أمس السبت حفل غنائي في دولة الإمارات تحت إشراف الإعلامية سارة نخلة وذلك في أول ظهور له بعد أزمة الأخيرة في واقعة دهس أحد الأشخاص على الطريق الدائري والذي لازال التحقيق فيها مستمرا حتى الآن.

عصام صاصا في أول ظهور له بعد عودته لعمله 

ونشرت سارة نخلة عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام مجموعة صور وفيديوهات رصدها موقع تحيا مصر جمعتها بعصام صاصا وهو يعلن عودته من جديد، قائلا: الوحش رجع والكلام على موت، وكنا قاعدين بس عشان غيرنا ياخد فرصتهم".

حفل عصام صاصا في الامارات 

وظهر عصام صاصا في حفله في الامارات وهو يغني باقة من أكثر أعماله شعبية لدى الجمهور، وتفاعل معها الحاضرين بشكل كبير.

عصام صاصا وأزمة دهسه لأحد الأشخاص على الطريق الدائري 

وكان عصام صاصا قد تعرض لأزمة في الفترة الأخيرة بسبب دهسه لأحد الأشخاص على الطريق الدائري ودخل على إثرها الى السجن لمدة يوم كامل حيث كان يتم التحقيق معه لأخذ أقواله وبعدها خرج بكفاله مالية ولازال التحقيق في القضية مستمرا حتى الآن، ومن ثم تعرض عصام صاصا لحملة هجوم وانتقادات عديدة بسبب هذا الحادث من قبل الجمهور ورواد مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة.

أول ظهور لعصام صاصا بعد أزمته 
أول ظهور لعصام صاصا بعد أزمته 

وقال عصام صاصا بعد فترة من تلك الأزمة وقبل أيام من حفله في الامارات: أنا هنزل شغلي و هشتغل لاني مش ب ايدي اي حاجه غير اني اعمل كده، انا عندي امي و عندي اخويا و عندي مراتي وابني وفرقه فيها اكتر من ٣٥ شخص في رقبتي انا شاب لسه ببداء حياتي ولسه بقول يارب .. مصاريف البيت و الاقساط و الحاجات دي كلها اللي انتو متعرفوش عنها حاجه مين اللي هيدفعها انا طالع اتكلم لان ما باليد حيله غير انكم لازم تفهموا ان كل اللي بتسمعوا مش صح الفلوس و القصور والعربيات كل ده مش صح و حال الناس اللي شاغلين معايا كل دول حالهم واقف بسببي انا كل دول ليهم بيوت وعيال ودنيا تانيه خالص.

نجوم الفن يدعمون عصام صاصا 

وبعد هذا الأزمة حرص عدد كبير من المطربين الشعبيين ونجوم المهرجانات على دعم عصام صاصا من خلال إطلاق هشتاج عصام صاصا مش مجرم، وشارك به كلا من النجوم عمر كمال، وحودة بندق وعنبة، وحمو بيكا وغيرهم من نجوم أغاني المهرجانات.

تابع موقع تحيا مصر علي