عاجل
الخميس 04 يوليو 2024 الموافق 28 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بتاع رجالة.. اعترافات مثيرة لـ بائع رمسيس قاتل الستيني بسبب العلاقة

متهم - ارشيفية
متهم - ارشيفية

تفاصيل مثيرة عن بائع رمسيس الذي سطر نهاية مأساوية لـ عجوز ستيني، حيث قام باستدراجه لممارسة المتعة الحرام الغير مألوفة إلا أنه سطر نهايته وقام بسرقته وفر هاربا، ويرصد موقع تحيا مصر اعترافات بائع رمسيس المتهم بقتل الستيني.

اعترافات بائع رمسيس قاتل العجوز الستيني

حيث قرر المحامي العام الأول لنيابات شمال القاهرة، بائع رمسيس الذي حضر من الصعيد للعمل في القاهرة، إلى محكمة جنايات القاهرة لمحاكمته عما أسند إليه من اتهامات قتل عجوز بالغ من العمر 60 عاما لديه ميول غير مألوفة.

واعترف بائع رمسيس باعترافات تفصيلية خلال التحقيقات، باعترافات تفصيلية عن جريمته وقصة حياته قائلا أنا من مواليد مركز ساقلتة في سوهاج، وأبويا يشتغل برا مصر سواق، وأمي ربة منزل وعندي أخ و5 بنات، ولما خلصت الإعدادية تركت المدرسة، وتزوجت بعدها بفترة من ابنة عمي في عام 2020 ولدي منها طفلين وهما عايشين معاها في سوهاج في بيت العيلة، وبشتغل في رمسيس بائع متجول وبحصل 4 آلاف جنيه تقريبا.

قاتل عجوز رمسيس يكشف تفاصيل مثيرة

وتابع بائع رمسيس في اعترافاته، أنا كان عليا التزامات كل شهر قسط قروض بدفع 1500 جنيه لمدة 16 شهر، والقرض ده أنا اخدته عشان فرشة الهدوم اللي ببيع فيها وعندي قرض تاني قسطه 1100 لمدة 18 شهر، وده اخدته لما مراتي كانت بتولد ابني، وبدفع معاهم 500 جنيه إيجار أوضة ودي اللي أنا قاعد فيها دلوقتي في القاهرة وببعت لمراتي 500 جنيه في الصعيد وبيفضل معايا 500 جنيه تاني.

واستكمل بائع رمسيس، اتعرفت على المجني عليه من حوالي 3 شهور قبل الجريمة وعرفت عنه انه كبير في السن وعنده 60 سنة وكان بيقعد ديما في رمسيس وعارف عنه أنه مش مظبوط وميوله مش تمام وأنه عايش مع أخته وأخوه، واللي حصل أني قابلته صدفة في رمسيس وأنا ببيع الهدوم، وساعتها قالي أنه عايز يقعد معايا وأنا افتكرته راجل كبير معندوش حد يسأل عليه وقولت له مفيش مشاكل وخدنا أرقام بعض ويومها لقيته حط إيده في مكان حساس.

بائع رمسيس: روحت له على أني موافق وبعدها خلصت عليه

وأضاف بائع رمسيس، قولت له عيب اللي أنت بتعمله ده قالي لا مش عيب أنا عايزك تيجي معايا البيت وعرفت ساعتها أنه عنده ميول ومش مظبوط وسيبته ومشيت وساعتها قررت أني هخلص عليه وأخد كل حاجة معاه عشان ابيعها، وفكرت وقولت أنا هسايره في اللي عايزه وهفهمه أني موافق عشان يطمن لي، وفضلت اسايره فعلا في 3 شهور بكلمه في التليفون وابعت له رسائل واتساب وفيسبوك كلها مضمون أباحي لحد ما روحت له البيت ولما روحت له خلصت عليه وسرقت كل حاجة لقيتها.

تابع موقع تحيا مصر علي