عاجل
الخميس 24 أكتوبر 2024 الموافق 21 ربيع الثاني 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد بيان النقابة بشأن منة شلبي.. محمود المهدي: كفاية دفاع عن وسط المفاسد.. وجزء كبير من الفنانين بيتعاطى

محمود المهدي طليق
محمود المهدي طليق منة عرفة

علق الفنان الشاب محمود المهدي طليق منة عرفة على بيان نقابة المهن التمثيلية بشأن احترام خصوصية الفنانة منى شلبي بعد ضبطها في المطار بمخدرات، وذلك عبر حسابه بانستجرام. 

تحيا مصر يرصد لكم تعليق محمود المهدي على بيان النقابة بشأن منة شلبي

محمود المهدي: دي ممسوكة بمخدرات وكفاية دفاع عن وسط المفاسد 

وكتب المهدي عبر خاصية ستوري بانستجرام: خصوصية ايه يا نقيب، ده لما الجمارك بتمسك مواطن مغترب راجع بعشر ألاف دولار ومحولهمش على البنك قبل ما يرجع بيعملوا له محضر وبيتصوروا مع المضبوطات معاه، وينشروها على مواقعهم الرسمية ومنصات التواصل الإجتماعي. 

وتابع: ودي ممسوكة بمخدرات، كفاية دفاع عن وسط ملئ بالمفاسد تحت شعار الخصوصية والحرية الشخصية والكلام الفاضي ده، فمن يخطئ يحاسب عشان كل واحد يعرف انه مفيش حد فوق القانون. 

محمود المهدي: النقابة هتحاول تطلع منة شلبي بريئة 

وأضاف محمود المهدي: وطبعًا افكركم النقابة لازم يحاولوا يطلعوها براءة هيتقال ان الحاجة دي مغلفة ومتفتحتش وانها مسموحة في الدولة اللي كانت بتزورها وإنها متعرفش طبعًا كل ده عشان منظر الفنانين مع إن لو اتعمل تحاليل لكل واحد مقيد في النقابة في جزء كبير هيطلع للاسف بيتعاطى.

محمود المهدي يوجه رسالة للمقبلين على الزواج  

ويذكر، أن وجه محمود المهدي طليق منة عرفة رسالة للمقبلين على الزواج، وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير انستجرام.

وكتب طليق منة عرفة عبر خاصية ستوري بانستجرام: وليست الحكاية في وضع خاتم بيدك، إن الحكاية في وضع دينك بيد رجل ربما يقربك إلى الله أو يبعدك، فأحسني الإختيار.

وقد وجه المهدي، رسالة هجوم للتعليقات التي أساءت للشاب الذي حاول الإنتحار من سور القلعة، وذلك عبر حسابه الرسمي بانستجرام.

محمود المهدي وواقعة انتحار سور القلعة 

وكتب محمود المهدي عبر انستجرام: الناس بقت مريضة في الكومنتات إنه عمل كده عشان التريند، أو اللي يقول يغور في داهية واللي يقول احسن ايه القرف بتاعكم ده، ده مرض نفسي اللي يخلي حد يوصل لكده مش سهل وقلة إيمان طبعًا بس كل ده لأسباب منعرفهاش.

وتابع: اقسم بالله بقينا شعب مريض، وكل واحد حط نفسه عالم أو شيخ وفاهم وبيعلق وأنت اغبي بني ادم من غير عقل.

تابع موقع تحيا مصر علي