عاجل
الإثنين 03 يونيو 2024 الموافق 26 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أشرف زكي يكشف مفاجأة عن حالة الزعيم عادل إمام الصحية

عادل إمام
عادل إمام

تحدث الفنان أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية عن الزعيم عادل إمام بمناسبة عيد ميلاده الـ 84، حيث كشف عن تفاصيل حالته الصحية.

أشرف زكي: اللي عايز يعرف تاريخ مصر يتفرج على أفلام عادل إمام 

وقال أشرف زكي في تصريحات تليفزيونية يرصدها تحيا مصر: اللي عايز يعرف تاريخ مصر يتفرج على أفلام عادل إمام، رحلة الزعيم عادل إمام متميزة جدًا وممتعة فهو يحظى بشهرة عالمية.. عادل إمام واحد من الأسماء القليلة على مستوى العالم اللي عمل تاريخ لنفسه.

عادل إمام 

أشرف زكي يطمئن الجمهور على صحة الزعيم

وتابع أشرف زكي، عادل إمام صحته زي الفل، أحيانا ألاقي الفنان عادل إمام بيتصل بي ويطمئن على صحتي وأحيانًا أخرى يوصيني على الممثلين.

أشرف زكي: أتمنى تنظيم احتفالية كبيرة تليق بنجومية وتاريخ الفنان عادل إمام

واستطرد، أتمنى تنظيم احتفالية كبيرة تليق بنجومية وتاريخ الفنان عادل إمام، بمناسبة عيد ميلاده هذا العام، فعلاقتي بالجميع طيبة وعلى مسافة واحدة من الكل.

من جانبه، قال أشرف زكي: ريهام عبد الغفور فنانة كبيرة ومن أهم الفنانات وعملت موسم كبير جدًا وعلى أعلى مستوى وتستحق بدل الجايزة عشرة من وجهة نظري.. بس في الآخر في لجنة تحكيم ودا استفتاء الجمهور هل أنا في ايدي حاجة.. بقالنا فترة كبيرة مبنكرمش ففي مخزون كبير بس ان شاء الله بعدين هيبقى فيه تكريمات كتير.

وعن أحمد السعدني، أوضح: رغم قربي من أحمد السعدني وأني أول واحد كلمه لما والده توفى لكن مقربتش منه لأني عارف أن جواه نار.. واللي كانوا بيصورا بشكل عشوائي في الجنازة دول مش صحفيين.

وتابع أشرف زكي، احنا البلد الوحيدة اللي بتتفنن في إهانة رموزها وفنانينها.

وأضاف، العنف موجود من قبل ما الفن يظهر.. الفن هو السبب يعني؟ لا طبعًا، والفن برئ من كل الاتهامات ودي مجرد شماعة وكان فيه أفلام لمحمود المليجي وفريد شوقي بها أدوار شر وعنف ومع ذلك لم يتعرضوا للانتقادات.. وأنا غير متفق مع الهجوم على محمد رمضان أو الفن بشكل عام دون ذكر أسماء".

قصة زواج أشرف زكي من روجنا

وعن زواجه من روجينا قال: شوفت روجينا ولقيتها بنت مؤدبة ومحترمة وموهوبة وقمر فقلت لها أنا هطلع أعمل عمرة وهعمل استخارة واللى ربنا يكتبه هيكون فرجعت دورت عليها وروحت لهم البيت وقرينا الفاتحة وهي كانت لسه في سنة أولى معهد، واتجوزنا وهي في الفرقة الثانية.

تابع موقع تحيا مصر علي