عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

فريدة سيف النصر عن صلاح الدين التيجاني: معرفوش ولا عمري قابلته

فريدة سيف النصر
فريدة سيف النصر

حرصت النجمة فريدة سيف النصر الرد على ما تم تداوله بشأن معرفتها بالشيخ صلاح الدين التيجاني، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

فريدة سيف النصر تعلق على قضية الشيخ صلاح الدين التيجاني

وكتبت فريدة سيف النصر في منشورها الذي يرصده موقع تحيا مصر: كالعادة أي حدث لازم اتصالات فوق العادة.. والإجابة عندي قاطعة.. بالنسبه للدكتور التجاني لا ماعرفهوش ولا قابلته ولا كلمته يعني حتى صوته ماعرفهوش.. الراجل في كل الصفحات بأدب جم يعيد يهنئ يبارك.. وأنا كعادتي أرد على كل الناس مع العلم أني لا اتحرك من مكاني الا للعمل فقط.. وارد مثلا عالصفحة عندي الداعية معتز والشيخ علي جمعة وبرد التحية أو نصلي عالنبي أو صدقة جارية قراءة قرآن وترديد أدعية.

فريدة سيف النصر 

فريدة سيف النصر: الله العالم بنفوس الناس

وتابعت فريدة سيف النصر: خاصة أن زملاء محترمين يتداولوا معهم التحيه أيضا ليس أكثر، السؤال عندي أنا لكم الٱن، اذا كان هذا الرجل يقوم بحلقات ذكر فااعتقد أن المفروض اللي يتواجدوا رجال فقط، اذا لماذا ذهبت المتحرش بها الي مجالس الرجال أو اي ست محترمه ليه روحتي رقوه كذب امك ترقيكي، عمل وسحر الله لم يستر عليه ولا عليكي. وبرضه روحتي ليه ياست يامحترمه أي إن كنتم، ثانيا أيضا إذا استقبلها أو استقبل نساء، فالعقاب علي الاتنين اسود.خاصة إذا انفرد بها مش معقول يتحرش وسط الناس وبرضه روحتي ليه انتي أو هو التصرفين اسوء من بعض، ده ردي وكافي لكل المتصلين، وماعنديش تعليق، الله العالم بنفوس الناس.

فريدة سيف النصر تدعم مها أحمد: مها حراقة وتعباكم.. وبعض المذيعات حاطينها في دماغهم

وسبق وأن شاركت النجمة فريدة سيف النصر منشور أكدت من خلاله تضامنها الكامل مع الفنانة مها أحمد بعد حملة الهجوم التي تعرضت لها، وقالت: “مها أحمد حراقة وتعباكم، وفي مذيعات دماغهم انتوا مالكم ومالها السوشيال ميديا مليانة بلاوي ما تتخانق ولا تعمل تيك توك براحتها ده كفاية لبسكم ومكياجكم ما انتوا بتعملوا كل حاجة ..الشعب كله بقى على التيك توك اشمعنا هي تعباكم كل واحد ادرى بظروفه سببوها في حالها، الناس تعبانه واي حاجه تجيب مصروف عيالهم بشرف بيعملوها ايه شوفتوها قلعت وبتتصور ولا نزلت كباريهات"!!

وتابعت فريدة سيف النصر: “يشرفني ادافع عن ست سمعتها الماظ..ربنا يخليلها جوزها المحترم وأولادها، تقدروا تتكلموا عن اللوكات والهدوم اللي مش موجوده في صور الممثلات اللي في كل المواقع.. اتقوا الله في بعض”.

تابع موقع تحيا مصر علي